Ženski mozak manji, ali efikasniji od muškog

Agencije
Ženski mozak manji, ali efikasniji od muškog

Žene možda imaju manji mozak, ali je on efikasniji od mozga muškaraca, otkriva nedavno istraživanje, a prenose agencije.

Naučnike je dugo intrigiralo kako žene mogu da budu isto toliko inteligentne kao i mušarci iako je njihov mozak za osam odsto manji.

U studiji istraživača Univerziteta u Los Anđelesu i Madridu, čiji su rezultati objavljeni u časopisu “Intelligence”, ističe se da u slučaju žena, veličina mozga nije bitna, jer taj organ kod njih jednostavno bolje funkcioniše.

Tokom istraživanja, naučnici su izveli seriju testova inteligencije na muškarcima i ženama.

Uprkos činjenici da imaju manji mozak, žene su bile uspješnije u induktivnom razmišljanju i pojedinim numeričkim testovima.

Takođe su bile bolje i u praćenju promjenljivih situacija, dok su muškarci imali bolje rezultate na polju prostorne inteligencije.

Istraživači su zaključili da je ženski mozak sposoban da obavi, pa čak briljantno da izvrši komplikovane zadatke i to sa manje energije i manje neurona.

- Žene su pokazale veću efikasnost uz korišćenje manjeg neuronskog materijala - ističe se u studiji američkih i španskih naučnika.

Rezultati istraživanje pokazuju da veličina mozga nije bitna kada su žene u pitanju, kazao je Trevor Robins, profesor kognitivne neuronauke na Univerzitetu u Kembridžu.

- Manji obim bi mogao da znači bolje upakovane nervne ćelije ili međusobno aktivnije prenošenje signala - izjavio je on za list “Sandej tajm”.

- A to znači da ženski mozak bolje funkcioniše - zaključio je on.