Teleskop Kepler otkrio planetu sličnu Jupiteru

Kliks
Foto: aa

Teleskop Kepler američke svemirske agencije NSA otkrio je novu planetu iako su njegove operacije prekinute još prije četiri godine.

Međunarodni tim astrofizičara je koristeći NASA-in teleskop Kepler, koji je prestao s radom 2018. godine, otkrio egzoplanetu sličnu Jupiteru, koja je udaljena 17.000 svjetlosnih godina od Zemlje.

To znači da je riječ o najdaljoj egzoplaneti koju je Kepler ikada pronašao. Riječ je o egzoplaneti s oznakom K2-2016-BLG-0005Lb, koja je uočena u podacima koje je Kepler zabilježio 2016. godine. Tokom svog životnog vijeka Kepler je pronašao više od 2.700 potvrđenih planeta.

"Kepler je mogao funkcionisati bez obzira na vrijeme ili doba dana, a to nam je pomoglo da precizno odredimo masu egzoplanete i njenu orbitalnu udaljenost od njene zvijezde. To je zapravo Jupiterov identični blizanac kada je riječ o masi i poziciji u odnosu na sunce čija masa iznosi oko posto od 60 mase našeg Sunca", izjavio je Eamonn Kerins, astronom s Univerziteta Manshester u Velikoj Britaniji.