Tajanstveni stvor za kojeg se vjerovalo da ne postoji

Agencije
Tajanstveni stvor za kojeg se vjerovalo da ne postoji

Patuljasti pravi kit, tajanstveni stvor koji veoma rijetko izlazi na površinu, posljednji je živi rođak jedne drevne grupe kitova za koju se dugo vjerovalo da je izumrla, pokazala su nova istraživanja.

Otkriće objavljeno u časopisu Proceedings of the Royal Soceity B, moglo bi objasniti zašto taj zagonetni morski sisar izgleda toliko drugačije od ostalih današnjih kitova.

"Danas živi patuljasti plavi kit je kao živi fosil", kaže Feliks Marks, paleontolog s novozelandskog univerziteta u Otagu. "On je posljednji preživeli iz drevne loze za koju dosad niko nije vjrovao da još živi".

Taj razmjerno maleni kit koji naraste do 6,5 metara, živi na otvorenom moru.

Stanovnik je okeana zemljine Južne polutke i viđen je samo nekoliko desetaka puta. Zato naučnici ne znaju gotovo ništa o njegovim navikama ili socijalnoj strukturi.

Čudno stvorenje namrgođenog lica izrazito je različito od ostalih današnjih kitova. DNK analiza pokazala je da se patuljasti pravi kit odvojio od modernih kitova usana poput plavetnog i grbavog kita prije 17-25 miliona godina. Oblik njegovog lica i vilice pokazuje da je vjerovatno srodniji porodici kitova u kojoj je grenlandski kit. Ali nema studija fosila koje bi pokazale kako je patuljasti kit evoluirao, kaže Marks.

Kako bi shvatili gdje je patuljastom kitu mjesto među kitovima, Marks i kolege pažljivo su analizirali kosti lobanje i ostale fosilne fragmente patuljastog pravog kita i nekoliko drugih drevnih kitova.

Njegova lobanja najviše podsjeća na drevnu porodicu kitova Cetothetium za koje se smatralo da su izumrli prije dva miliona godina, kažu istraživači. Kitovi iz roda Cetothetium pojavili su se prije 15 miliona godina i neko vrijeme su nastanjivali sve svjetske okeane.