Svemirski teleskop Džejms Veb oštećen u udaru mikometeorita

GS
Foto: Kliks

Mikrometeorit koji je pogodio svemirski teleskop Džejms Veb izazvao je više štete nego što je očekivano, ali naučnici su bili u stanju da prilagode ogledala tako da ponište većinu negativnih efekata.

Šteta koju je teleskop Džejms Veb pretrpio u udaru mikrometeorita u maju gora je nego što se očekivalo prema fotografijama objavljenim u novom izvještaju.

U objavljenom dokumentu stoji da je većina udaraca mikrometeorita u veliko ogledalo ovog teleskopa izazvala zanemarivu štetu ali da je jedan udarac iz polovine maja doveo do trajne štete na teleskopu.

Mikrometeorit je pogodio segment ogledala označen C3 i povećao pogrešku talasne fronte segmenta sa 56 nanometara na 178 nanometara nakon korekcije podešavanjem segmenta. Ipak, budući da je svaki segment ogledala podesiv šteta na segmentu C3 mogla se nadoknaditi i nije ugrozila rezoluciju primarnog ogledala u cjelini.

Još uvijek nije jasno da li se radi o rijetkom događaju koji se statistički može dogoditi jednom u više godina ili je teleskop osjetljiviji na oštećenja od strane mikrometeorita nego što je predviđeno u modelima prije lansiranja, prenosi Klix.