Starenje se ne odvija kontinuirano, postoje faze kada se ubrzava

Tanjug
Foto: Ilustracija

NjUJORK - Najnovija studija pokazala je da starenje nije proces koji napreduje kontinuiranim tempom, već da postoje najmanje dve faze kada se ono ubrzava, a to je tokom sredine četvrte i za vrijeme šeste decenije života.

“Mi se ne mjenjamo postepeno tokom vremena, postoje neke zaista dramatične promjene”, rekao je jedan od istraživača, profesor genetike sa Univerziteta Stenford u Kaliforniji, Majkl Snajder, prenosi Tajms.

On je dodao da je sredina četvrte decenije života vrijeme takvih promjena, kao i početak šeste decenije.

On i njegov tim izučili su hiljade različitih molekula, uključujući supstance povezane sa starenjem kože, i time kako tijelo prerađuje alkohol i nosi se sa upalama.

U studiji je tokom sedam godina učestvovalo 108 ljudi starosti između 25 i 75 godina. Oni su davali uzorke krvi, stolice, kao i briseve iz nosa,  usta i sa kože.

Naučnici su takođe analizirali mikrobiome učesnika studije, odnosno bakterije, viruse i gljivice koje žive u tijelu i na koži.

Sastav molekula i mikrobioma prošao je dva velika talasa promjena, najpre oko 44. godine, a potom u 60. godini, pokazali su rezultati.

U prvom krugu promjena zahvaćeni su molekuli povezani sa kardiovaskularnim bolestima, dok su u drugom talasu promjena uključene supstance koje učestvuju u regulaciji imuniteta, metabolizmu ugljenih hidrata i funkcionisanju bubrega, otkrila je studija.

Ovi nalazi mogli bi da doprinesu informisanosti ljudi kako da vode računa o sebi. Smanjeno uzimanje alkohola u četrdesetim godinama života moglo bi, na primjer, da pomogne.

“Ja duboko vjerujem u to da treba da pokušamo da prilagodimo i promijenimo naš životni stil dok smo još zdravi”, poručio je Snajder.