Šta se zapravo dogodilo sa planetom Pluton?

GS
Foto: FB

Planetu Pluton, nekadašnjeg devetog člana našeg Sunčevog sistema, pratila je sudbina koja je izazvala mnogo pažnje i rasprava među astronomima i ljubiteljima svemira. Godine 2006, Međunarodna astronomska unija donijela je odluku koja je izazvala preokret u klasifikaciji Plutona.

Pluton, otkriven 1930. godine od strane astronoma Klajde Tombauha, u početku je bio smatran devetim planetom u Sunčevom sistemu. Međutim, kako su astronomska istraživanja napredovala, otkriveno je da Pluton dijeli svoju orbitu sa sličnim, manjim objektima u pojasu Kuiper. Ova saznanja dovela su do preispitivanja definicije planeta.

2006. godine, Pluton je "destigmatizovan" kada je donijeta odluka da izgubi status planeta u tradicionalnom smislu. Sada je klasifikovan kao patuljasta planeta, a nova definicija planeta uključuje tri ključna kriterijuma, od kojih Pluton ne ispunjava jedan - čišćenje svoje orbite od drugih objekata.

I dok je ovaj potez izazvao nezadovoljstvo među nekim entuzijastima svemira, Pluton i dalje fascinira naučnike. Sonda Nju Horizons poslata 2006. godine pružila je detaljne informacije o Plutonu, otkrivajući njegovu raznolikost terena, ledenih planina i tajanstvenih atmosferskih pojava, prenosi Glas Srpske.

I tako, Pluton je možda izgubio titulu planete, ali je dobio priznanje kao intrigantan svijet u najudaljenijem dijelu Sunčevog sistema. Njegova priča nas podsjeća na stalno širenje našeg razumijevanja kosmosa i na to koliko se naš pogled na nebesa neprestano mijenja s razvojem tehnologije i dubljim istraživanjem svemira.