Sonda detektovala element plastike na Titanu

Tanjug
Sonda detektovala element plastike na Titanu

Svemirska sonda Kasini detektovala je na Titanu, jednom od prirodnih satelita Saturna, propen (C3H6), poznat i kao propilen, molekul koji na Zemlji predstavlja jednu od sirovina u proizvodnji plastike.

Kako prenosi BBC, ovo je prvi put da se ovo organsko jedinjenje pronađe na nekom drugom nebeskom tijelu, osim na Zemlji.

Otkriće, ostvareno pomoću Kasinijevog infracrvenog spektrometra, objavljeno je u časopisu "Astrophysical Journal Letters ".

"Ovaj hemijski sastojak je svuda oko nas, u obliku plastike nazvane polipropilen", kazao je Konor Nikson, naučnik Američke svemirske agencije (NASA) koja rukovodi misijom Kasini.

On je kao primjer naveo plastične kutije u koje ljudi širom svijeta pakuju hranu. Titanom dominiraju ugljovodonici, prije svega metan, koji je poslije azota najčešći sastojak u atmosferi.

U atmosferi Saturnovog mjeseca detektovani su i neki zaista džinovski ugljovodonici.

Djelovanje ultraljubičastih zraka u kombinaciji sa bombardovanjem čestica, privučenih u Saturnovom magnetnom polju, dovodi do stvaranja veoma "egzotične" hemije.

Kasinijev plazma spektrometar detektovao je ugljovodonike čija je atomska masa nekoliko hiljada puta veća od mase jednog atoma vodonika..