Seizmički podaci pokazali ogroman podzemni rezervoar vode na Marsu

Tanjug
Seizmički podaci pokazali ogroman podzemni rezervoar vode na Marsu

VAŠINGTON - Postoji mogućnost da se ogroman rezervoar vode nalazi duboko ispod površine Marsa unutar izlomljenih magmatskih stijena i da je toliko veliki da bi mogao da ispuni okean koji bi prekrio površinu cijele te planete, zaključili su naučnici na osnovu seizmičkih podataka dobijenih robotskim lenderom „Insajt“ agencije NASA, tokom misije koja je istraživala unutrašnjost Marsa.

Voda, koja se nalazi na oko 11,5 do 20 kilometara ispod površine Marsa, potencijalno nudi uslove povoljne za održavanje mikrobnog života, bilo u prošlosti ili sada, rekli su istraživači, prenosi Rojters.

„Na ovim dubinama, kora je dovoljno topla da voda postoji kao tečnost. Na manjim dubinama, voda bi bila zamrznuta, kao led“, rekao je naučnik sa Univerziteta Kalifornije i glavni autor studije objavljene u ponedeljak u časopisu „Proceedings of the National Academy of Sciences“, Vašan Rajt.

Lender „Insajt“ sletio je na Mars 2018. godine kako bi proučavao unutrašnjost planete, prikupljajući podatke o različitim slojevima planete. Misija lendera završena je 2022.

Naučnici su dobili podatke koji su ukazivali na prisustvo vode unutar izlomljenih magmatskih stena.

Površina Marsa je danas hladna i pusta, ali je nekada bila topla i vlažna. Studija sugeriše da veliki dio vode koja je bila na površini Marsa nije pobjegla u svemir, već se filtrirala u koru.

Geološka istraživanja pokazala su da su se na površini planete prije više od tri milijarde godina nalazila jezera, rijeke i okeani.

Rajt je rekao da ne postoji način da se direktno proučava voda ispod površine Marsa, ali da mogu istražiti sudbinu prošlih površinskih voda, prošlih ili postojećih života i da procjene šta će im biti potrebno za buduće misije.