Sedamnaest milijardi planeta poput Zemlje

Agencije
Sedamnaest milijardi planeta poput Zemlje

Vašington - Astronomi su saopštili da oko svake šeste zvijezde u svemiru kruži planeta veličine Zemlje, što znači da u vasioni ima 17 milijardi ovakvih nebeskih tijela.

Naučnici su do ovog rezultata došli analiziranjem podataka koje je sakupila Nasina svemirska opservatorija "Kepler".

Astronomi su sastavili listu od 461 novih kandidata za dobijanje statusa planete, čime će njihov broj biti povećan na 2.740. Otkrića su objavljena na 221. sastanku Američkog udruženja za astronomiju, u Kaliforniji.

Od kada je lansiran 2009. godine, svemirski teleskom "Kepler" fokusirao se na određeni dio neba i obuhvatio svojim pogledom više od 150.000 zvijezda, prenio je Bi-Bi-Si.

Teleskop može da detektuje manje treptanje svjetlosti u trenutku kada planeta prođe ispred zvijezde, a ova pojava naziva se tranzit.

Ovo mjerenje je veoma kompleksno, zato što je riječ o promjeni intenziteta svjetlosti reda dijela jednog procenta. Osim toga, treperenje svjetlosti ne izazivaju samo planete.

"Moramo da popravimo dvije stvari. Mi vidimo samo planete koje su u tranzitu prema svojoj zvijezdi i koje su pod pogodnim uglom prema nama, ali postoje desetine onih koje to nisu. Druga velika korekcija je lista kandidata – postoje neka tijela koja nisu prave planete koje kruže oko svojih zvijezda. To su druge astrofizičke konfiguracije", izjavio je Fransoa Fresin iz centra za astrofiziku Harvard-Smitsonijan.

To bi mogle da budu, na primjer, binarne zvijezde, odnosno zvijezde koje kruže jedna oko druge i blokiraju dio svjetlosti koja je usmjerena ka Zemlji.

Rezultati analize pokazuju da su 17 odsto zvijezda domaćini planetama 1,25 puta većim od Zemlje, u orbitama koje traju 85 dana ili manje, što podsjeća na planetu Merkur.

Doktor Kristofer Burk sa Instituta Seti objavio je listu od 461 novog kandidata za planete, od kojih je većina po veličini slična Zemlji ili neznatno veća.

"Posebno su zanimljive četiri nove planete, koje su skoro dvostruko veće od Zemlje. One su potencijalno nastanjive, jer su udaljene od svojih zvijezda toliko da bi na njima moglo da bude vode u tečnom stanju, što je neophodno za život", rekao je Burk Bi-Bi-Siju.

Jedna od te četiri planete dobila je ime KOI 172.02. Ona je 1,5 puta veća od Zemlje i kruži oko zvijezde koja liči na naše Sunce, pa su joj naučnici dali nezvanično ime "Zemlja 2.0".