Rusi hoće da kolonizuju Mjesec

Daily Mail
Rusi hoće da kolonizuju Mjesec

Ruski kosmonauti mogli bi živjeti na Mjesecu već 2030. godine, pokazali su planovi tamošnje svemirske agencije koji su "procurili" u javnost.

Nacrt vladinog programa predlaže plan u tri koraka za istraživanje Mjeseca koji podrazumijeva i izgradnju trajne opservatorije za posmatranje zemlje.

Dokument ističe hitnost dolaska na Mjesec prije drugih zemalja, zato što će "vodeće svemirske sile širiti svoja prava na Mjesecu" u narednih 20 – 30 godina.

Posljednja faza plana za kosmonaute je upotreba lokalnih resursa za izgradnju baze na Mjesecu i to do 2030.

Pošto je NASA već neko vrijeme usmjerena ka Marsu, Rusija planira da za sebe "rezerviše" Mjesec.

Kina, Japan i Indija su već objavile svoje namjere za lansiranje novih misija na Mjesec, koji je čovjek posljednji put posjetio 1976.

Međutim, Ruski svemirski program, koji stoji iza prvog leta u svemir sa ljudskom posadom 1961. daleko je ispred ovih zemalja.

Roskosmos je objavio i planove za izgradnju "super-raketa" sposobnih da podignu i do 120 tona tereta u svemir.

Inače, prošlog mjeseca je ruski zamjenik premijera Dmitrij Rogozin objavio: "Dolazimo na Mjesec zauvijek".

U članku koji je objavio vladin bilten pod nazivom "Ruski svemir" on je govorio o Marsu i drugim "nebeskim tijelima" kao budućim prioritetima.

"Letovi do Marsa i asteroida nisu kontradiktorni istraživanju Mjeseca", rekao je on.

"U narednih 50 godina, misije s ljudskom posadom neće ići dalje od prostora između Venere i Marsa, ali je moguće govoriti o letovima do Crvene planete i asteroida".

Rusija je učinila brojne pionirske korake u osvajanju svemira, zbog čega je na početku "svemirske trke" imala ubijedljivo vođstvo.

U poduhvatima Rusije su izrada prvog interkontinentalnog balističkog projektila, prvi satelit, prva životinja u svemiru 1957, prvi čovjek u svemiru 1961, prva šetnja svemirom 1965, prvo slijetanje na Mesec bez ljudske posade 1966. i prva svemirska stanica 1971.

Amerika je brzo počela da je sustiže i prvog čovjeka na Mjesec poslala 1969.