Rak zaustavljaju preko DNK

Agencije
Rak zaustavljaju preko DNK

Moskva - Stručnjaci Instituta za citologiju i genetiku, koji je sibirski dio Ruske akademije nauka, razvili su novu metodu liječenja raka, baziranu na otkriću markera matičnih ćelija raka te njihovih specifičnih svojstava.

Njihovi eksperimenti na laboratorijskim miševima, pokazali su da je moguće zaustaviti rast ćelija tumora uz pomoć DNK zajedno u paketu s hemoterapijskim lijekom.

- Matične ćelije koje iniciraju tumor imaju izrazita obilježja - rekla je dr Evgenia Dolgova, koja učestvuje u toj studiji.

Upravo ta osobina omogućuje ruskim naučnicima da pronađu te matične ćelije unutar samog tumora.

Ruski naučnici su u DNK sondu ubrizgali specifičnu flourokromatsku boju, a ćelije, koje su primile fragmente tog DNK, počele su svijetljeti crveno u određenom spektru. To je ujedno pomoglo i u njihovom lociranju i identifikovanju.

Tokom eksperimenata, naučnici su otkrili da fragmenti ubrizgane obojene DNK koje hvataju matične ćelije raka u sebe, nakon izlaganja tih matičnih ćelija tumora hemoterapijskom lijeku ciklofosfamidu, može izazvati prestanak rada tih matičnih ćelija. To zapravo znači da se tumor više ne može obnavljati, odnosno da odumire nakon određenog vremena. Miševi izliječeni tom terapijom, naknadno su tokom razmnožavanja dobili u potpunosti zdrav podmladak.