Planeta koja je potpuno prekivena vodom

GS
Foto: YouTube

TOI-1452b je nešto veća i masivnija od Zemlje, nalazi se u sazvježđu Zmaja i od naše planete je udaljena 100 svjetlosnih godina.

U studiji objavljenoj u časopisu Astronomical Journal, stručnjaci sa Univerziteta Montreal utvrdili su da je planeta sačinjena od nečega manje gušćeg od stijena, ali gušćeg od gasa - potencijalni znak globalnog okeana.

"Novootkrivena planeta je najbolji kandidat za okeanski svijet na koji smo dosad naišli. Njen prečnik i masa sugerišu mnogo manju gustinu od one koju bismo očekivali za planetu sačinjenu od metala i stijena, poput Zemlje", kaže astrofizičar Šarl Kađu.

Planeta je prvi put uočena pomoću "Transiting Exoplanet Survey" NASA satelita koji proučava udaljene zvijezde za karakteristične znakove u padu svJetlosti koji označavaju prolazak egzoplanete.

TOI-1452b se nalazi u binarnom zvjezdanom sistemu, pa je zbog činjenice da postoje dva sunca bio problem uočiti je, ali su naučnici sa univerzitetske "Observatoire du Mont-Mégantic" opservatorije, pomoću novih analitičkih, metoda utvrdili njeno postojanje.

Za razliku od Zemlje, koja je najvećim dijelom sačinjena od stijena i metala sa vodom koja pokriva dvije trećine površine, TOI-1452b čini se da je načinjena najvećim dijelom od vode.

Vjeruju da je to tip globalnog okeana sličnog dubokim vodama koje leže ispod ledene kore Saturnovog satelita Enkelada.