Ovo je najhladnije mjesto u univerzumu

Time
Ovo je najhladnije mjesto u univerzumu

Pogoditi najtoplije mjesto u univerzumu nije toliko komplikovano – jezgro velike zvijezde ili disk gasa koji je zagrijan na milione stepeni dok pokušava da se ugura u super-masivnu crnu rupu. Međutim, znatno je teže zamisliti najhladnije mjesto u univerzumu.

Možemo pomisliti da će živa u termometru otići dole koliko god je moguće u beskrajnoj tami između zvijezda, ali nećemo biti u pravu.

Najhladnije mjesto u univerzumu, sudeći po naučnicima koji su koristili najnoviji džinovski teleskop, je Bumerang nebula, oblak gasa koji izbacuje umiruća zvijezda udaljena nekih 5.000 svjetlosnih godina od nas.

Intergalaktički prostor bez sumnje predstavlja hladnu sredinu sa temperaturom od -270 stepeni Celzijusa. Međutim, dijelovi Bumerang nebule mogu imati temperaturu i do -272 stepena Celzijusa.

To je otprilike 2 stepena iznad apsolutne nule, najniže moguće temperature sudeći po zakonima fizike.

Ova vest nije ono što je najzanimljivije u vezi sa ovim otkrićem, to se desilo 1995. godine kada su astronomi pokušavali da otkriju kako je ova nebula dobila svoj oblik koji više podsjeća na leptir mašnu nego na bumerang.

Oni su ka oblaku usmjerili teleskop koji traži i najmanje tragove radijacije koje emituje materija na super niskim temperaturama, i otkrili da je Bumerang hladniji od i od kosmičke radijacije koja je preostala nakon Velikog praska, do tada najhladnije stvari poznate nauci.