Otkrivene stijene u Škotskoj pokazuju da na Marsu ima života?

Agencije
Otkrivene stijene u Škotskoj pokazuju da na Marsu ima života?

"Marsotresi" koji se dešavaju na Crvenoj planeti mogli bi da predstavljaju važan izvor života za vanzemaljce, pokazalo je najnovije istraživanje.

Stijene pronađene u arhipelagu Spoljašnji Hebridi, tačnije na ostrvima Bara i Juist, ukazale su na to da bi na Marsu mogao da postoji život.

Naučnici su istraživali kako stijene reaguju na podrhtavanje tla koje može da prouzrokuje nastanak vodonika u Zemljinoj kori.

Iste vrste zemljotresa, poznate još i kao "marsotresi", događaju se na Crvenoj planeti, a mogli bi da doprinesu stvaranju uslova za nastanak vanzemaljskih oblika života s obzirom na to da bi vodonik mogao predstavlja važan izvor njihove energije.

"Vodonik sitnim mikroorganizmima služi kao gorivo, što znači da bi mikroorganizmi mogli da žive na vodoniku nastalom kao posljedica seizmičkih aktivnosti", rekao je profesor Džon Parnel sa Univerziteta u Aberdinu.

"Ovaj model mogao bi da se primjeni i na druge stenovite planete. Ukoliko na Marsu kao posljedica ‘marsotresa’ nastaje vodonik, mogao bi da hrani život na njegovoj površini", zaključio je naučnik.

Američka svemirska agencija (NASA) nada se da će uspijeti da izmjeri ove seizmičke aktivnosti tokom misije InSight koju bi trebalo da sprovede 2018. godine.