Otkrivene planete slične Zemlji

Agencije
Otkrivene planete slične Zemlji

Vašington - Potraga za dalekim blizancima planete Zemlje rezultovala je otkrićem dva zanimljiva kandidata koji imaju odgovarajuću veličinu i udaljenost od svoje matične zvijezde, zbog čega bi se moglo očekivati da na njihovim površinama ima vode u tečnom stanju, prenijele su agencije.

Naučnici kažu da su ove planete udaljene 1.200 svjetlosnih godina od Zemlje, ali da ih nije moguće detaljno ispitati sadašnjom teleskopskom tehnologijom.

- Ovo su do sada najbolji kandidati za nastanjive planete - izjavio je Bol Boruki, vođa Nasinog tima koji koristi svemirski teleskop “Kepler”, prenio je Bi-Bi-Si.

Ova opservatorija do sada je potvrdila postojanje više od 100 novih svjetova izvan našeg Sunčevog sistema od kada je osnovana 2009. godine.

Dvije nove planete otkrivene su u grupi od pet planeta koje kruže oko zvijezde koja je nešto manja, hladnija i starija od Sunca. Zvijezda “Kepler-62” nalazi se u sazvježđu Lira.

Dvije planete slične Zemlji dobile su imena “Kepler-62e” i “Kepler-62f”. Riječ je o takozvanim “superzemljama”, zato što su po dimenzijama veće od naše planete za oko 1,5 puta.

Naučnici kažu da su one stjenovite ili sastavljene uglavnom od leda. Suviše su male da bi bile sačinjene samo od gasa, poput Neptuna ili Jupitera.

Ove planete su na dovoljnoj udaljenosti od svoje zvijezde da energija, odnosno radijacija koju dobijaju sa nje nije prevelika. Zato planete nisu ni previše vruće, niti hladne.

Uz odgovarajuću vrstu atmosfere, moguće je da na njihovim površinama postoji voda u tečnom stanju, što je opšti uslov za postojanje života, kažu naučnici.

Ove pretpostavke ne mogu biti potvrđene uz pomoć tehnologije kojom danas vladamo, ali će teleskopi budućnosti, nadaju se naučnici, moći da se probiju kroz zasljepljujući sjaj zvijezde “Kepler-62” i daju uvid u atmosfere ili čak površine ovih planeta.