Otkrivena crna rupa najbliža zemlji

Srna
Otkrivena crna rupa najbliža zemlji

BERLIN - Zvijezde koje se brzo kreću u obližnjem jatu unutar Mliječnog puta ukazuju na prisustvo crne rupe koja je bliža Zemlji od svih ostalih, saopštili su istraživači.

Zvjezdano jato Omega kentauri je skup od oko deset miliona zvijezda vidljivih kao mrlja na noćnom nebu južno od ekvatora.

Jato ne izgleda drugačije od sličnih klastera kada se gleda kroz mali teleskop, ali nova studija potvrđuje ono što su astronomi sumnjali već neko vrijeme - da sadrži crnu rupu u svom centru.

Crna rupa, koja se nalazi na udaljenosti od oko 18.000 svjetlosnih godina, nalazi se u srednjoj fazi evolucije i ima znatno manju masu od tipičnih crnih rupa koje se nalaze u centrima galaksija.

Istraživači kažu da se čini da je ovaj nalaz karika koja nedostaje između zvjezdanih i supermasivnih crnih rupa, prenijela je agencija PA medija.

Crne rupe su primijećene u različitim veličinama, uključujući one čija je masa oko pet do 150 puta veća od Sunčeve, do supermasivnih crnih rupa koje su po masi preko 100.000 puta veće od Sunca.

"Na udaljenosti od oko 18.000 svjetlosnih godina, ovo je najbliži poznati primjer masivne crne rupe", izjavila je Nadin Nojmajer, vođa istraživačke grupe na Institutu za astronomiju Maks Plank u Njemačkoj.

Supermasivna crna rupa u centru Mliječnog puta nalazi se na udaljenosti od oko 27.000 svjetlosnih godina od Zemlje.