Nova studija baca sjenku na teoriju o sudaru Mliječnog puta i Andromede

GS
Foto: X.com

Nova studija baca sjenku na dosadašnju teoriju o neizbježnom sudaru Mliječnog puta i Andromede, tvrdeći da postoji 50 odsto šansi da naša i susjedna galaksija izbjegnu sudar.

Nova studija pokazuje da postoji 50 odsto šanse da se desi predviđeni sudar i završi spajanjem dvije galaksije. Decenijama unazad astronomi predviđaju da će se za približno 4,5 milijardi godina naš Mliječni put spojiti sa susjednom Andromeda galaksijom u masivnom sudaru koji će dramatično preoblikovati našu kosmičku okolinu. Ali šta ako ovaj susret nije neizbježan i svaka galaksija ostane netaknuta?

Prethodna istraživanja sugerisala su da je nadolazeći sudar između dvije galaksije neizbježan, ali nova studija tvrdi da postoji 50 odsto šanse da Mliječni put za dlaku izbjegne Andromedu. Studija, koja je dostupna na preprint serveru arXiv, dovodi u pitanje sigurnost galaktičkog sudara, što je nagoviješteno i njenim naslovom: "Apokalipsa kada?" Rad trenutno prolazi kroz proces recenzije.

Više od jednog vijeka naučnici posmatraju Andromeda galaksiju, koja se nalazi udaljena 2,5 miliona svjetlosnih godina, kako se polako približava Mliječnom putu i za šta se predviđalo da će rezultirati direktnim sudarom. "Univerzum se širi i ubrzava, a sudari između galaksija u bliskoj blizini i dalje se dešavaju jer su vezane gravitacijom tamne materije koja ih okružuje", tvrdi NASA.

Ne tako davno, 2021. godine, NASA teleskop Hubble je snimio slike zvijezda u Andromedi, koje su naučnici zatim analizirali kako bi utvrdili da se galaksija kreće prema Mliječnom putu brzinom od 250.000 milja na sat. Tada su naučnici tvrdili da mogu sa sigurnošću predvidjeti direktan susret za oko 4 milijarde godina.

U to vrijeme, kompjuterske simulacije su sugerisale da će biti potrebno dodatne dvije milijarde godina da se dvije galaksije potpuno spoje i preoblikuju u jednu novu eliptičnu galaksiju, sa našim solarnim sistemom koji bi bio izbačen u potpuno novu regiju u odnosu na galaktičko jezgro.

Istraživači koji stoje iza nove studije, koju je koautor Till Sawala, astrofizičar sa Univerziteta u Helsinkiju, koristili su nedavna posmatranja teleskopa Gaia i Hubble kako bi analizirali kretanje i masu najvećih galaksija u lokalnoj grupi: Andromede (najveće), Mliječnog puta, Trijanguluma i Velikog Magelanovog oblaka. Tim je zatim te proračune ubacio u simulaciju koja je predviđala evoluciju galaksija u narednih 10 milijardi godina.

Kroz simulacije, tim je otkrio da se Mliječni put i Andromeda spajaju u nešto manje od polovine scenarija. "Kako sada stvari stoje, predviđanja o predstojećem kraju naše galaksije, deluju znatno preuveličane“, napisali su istraživači u studiji.

Studija takođe sugeriše da će nadolazeći podaci iz Gaia teleskopa dodatno precizirati mjerenja kretanja i mase galaksija u lokalnoj grupi, te da je potrebno više rada prije nego što se zaista može odrediti sudbina našeg galaktičkog komšiluka, piše "Gizmodo", a prenosi "BenhMark".