Naučnici u podvodnoj pećini otkrili nepoznato stvorenje bez očiju

B92
Naučnici u podvodnoj pećini otkrili nepoznato stvorenje bez očiju

Ružičasto stvorenje bez očiju otkriveno je u podvodnoj pećini u Kini za koje naučnici tvrde da bi moglo da odgovori na misterije o evoluciji.

Istraživači su otkrili novu vrstu pećinske ribe koja živi duboko u podzemnim tokovima rječnog sistema Vujiang. Riba koju su pronašli je slijepa sa očima koje se pojavljuju kao crne tačke ispod kože, piše Dajli Mejl.

Istraživači su ovu pećinsku ribu nazvali "Guiiang Golden-line Barbel" po nekoliko blisko povezanih vrsta mrene sa zlatnim linijama, kao i gradu Guijang, koji se nalazi u blizini rijeke u kojoj je pronađena.

"Raznolikost ribe u slivu rijeke Jangce grada Guijang, najurbanizovanijeg područja Guidžoua, dugo je potcijenjena", rekli su istraživači.

Pronađeno je čak 66 srodnih vrsta riba "Sinociclocheilus" koje žive u slivu Biserne rijeke južno od Guidžoua, ali samo šest vrsta je pronađeno u basenu rijeke Jangce u Guidžouu i njenoj lokalnoj pritoci rijeke Vuđiang.

Tim za istraživanje riba sumnjao je da će se još više neotkrivenih vrsta ribe naći u ogromnim riječnim pećinama sistema Vujiang.

Geologija ovog riječnog sistema Vujiang u centralnoj provinciji Guizhou je uglavnom krečnjak i druge karbonatne stijene poznate kao "kraš", koje se lako rastvaraju u vodi stvarajući drenaže i vrtače širom ovog regiona južne centralne Kine.

"Slično slivu Biserne rijeke, riječni sistem Vujiang takođe pokazuje ekstenzivne i dobro razvijene kraške forme", napisali su naučnici u svojoj novoj studiji, "što je obezbijedilo dobre uslove za formiranje podzemnih riječnih sistema."

"Guiiang Golden-line" mrena može da naraste do oko 12 centimetara.