Nasin rover otkrio geologiju Marsovog kratera

Rts
Foto: Nasa

Naučnici su bili iznenađeni kada je Nasin rover počeo da ispituje stijene na dnu kratera Jezero u proljeće 2021. godine. Pošto se u njemu nalazilo jezero pre više milijardi godina, očekivali su da će pronaći sedimentne stene, ali umjesto njih pronašli su magmatske stijene.

Uzorci stijena koje na površini Marsa prikuplja rover Nase, otkrivaju geologiju kratera za koju naučnici smatraju da sadrži mikrobiološki život star nekoliko milijardi godina. Kamenje pokazuje promene nastale zbog izloženosti vodi, što je i jedan od pokazatelja da Mars nije hladna i suva planeta.

Naučnici smatraju da bi kamenje koje je nastalo prije oko 3,5 milijardi godina, a podsjeća na blato i pjesak na dnu kratera, moglo da ima sedimentno porijeklo.

„Nismo pronašli nikakve dokaze o sedimentnim stenama na lokaciji dna kratera koju je rover istraživao. Ipak, taj krater na svom dnu ima jezero i nataloženo blato i pesak. Pretpostavka je da je taj sediment erodirao", istakao je geohemičar Kenet Farli, glavni autor jedne od četiri studije objavljene u časopisima Sajns i Sajns advanses, gde je opisana geologija kratera na Marsu.