Na Marsu ima života, a NASA ne reaguje

Huffington Post
Na Marsu ima života, a NASA ne reaguje

"Misteriozni" kamen na Marsu koji je fotografisao rover Opportunity 8. januara našao se u žiži javnosti, nakon što ga je primjetio astrobiolog dr Ron Džozef.

On je naime podnio zahtjev sudu da izvrši pritisak na NASA-u i njenog administratora Čarlsa Boldena da temeljnije analiziraju fotografije koje im šalje rover.

U svom apelu, on traži od NASA da "bliže ispita fotografiju kamena i temeljnije istraži biološki organizam koji se na njemu nalazi".

Međutim, NASA je pomenuti objekat već ispitala pod mikroskopom i bez sumnje utvrdila da je riječ o običnom kamenu bez ikakvih znakova života na njemu.

Džozef s druge strane smatra da se na kamenu vidi nešto što podsjeća "na gljivu" sličnu apotecijumu.

On takođe smatra da je u najmanju ruku misteriozno pojavio na tom mjestu, budući da ga na jednom od prethodnih fotografija nije bilo.

On je na sajtu cosmology.com poslao uvećanu verziju fotografije kako bi pokazao da je objekat koji ga podsjeća na gljivice delimično vidljiv.

Džozef objašnjava: "Spore su bile izložene vlagi zbog promjene vremenskih uslova na Marsu. Tokom narednih 12 dana ove spore su rasle i razvile se u strukturu koja je vidljiva na kamenu...To podsjeća na biološku aktivnost i sugeriše da je otkriven život na Marsu. Međutim, u odsustvu vlage, biološke vrste poput apotecijuma se suše, postaju krte i lome se, pa djeluje da je to slučaj i sa vidljivom strukturom".

Predstavnik NASA za odnose s javnošću Alard Bojtel kaže da naučnici i dalje analiziraju kamen.

"Pronalazak života van Zemlje je očigledno važan cilj za nas. Međutim, dokaz mora da bude neoboriv".

U međuvremenu, Džozef čeka fotografije misterioznog objekta u visokoj rezoluciji.

"Odbijanje da se fotografije pogledaju iz različitih uglova, odbijanje da se naprave mikroskopske slike uzorka, odbijanje objavljivanja fotografija visoke rezolucije je nečuveno, nesmotreno, nemarno i bizarno", piše on u zahtjevu.