LMA izaziva revoluciju u svemiru

Agencije
LMA izaziva revoluciju u svemiru

Radio-teleskop ALMA, najsavršenija astronomska alatka do sada, već devet godina proučava porijeklo univerzuma. Izgradnjom najvećeg teleskopa na svetu 2013. godine, ALMA će izazvati pravu tehnološku revoluciju, jer će moći da snimi i otkrije nezamislive stvari u svemiru, za koje NASA nema mogućnosti.

Jedan od najvećih naučnih poduhvata 21. vijeka, teleskop ALMA (Atacama Large Millimeter/submilimmeter Array) na pustinjskoj visoravni Atakama u Čileu, radi smanjenim kapacitetom, jer je još uvijek u izgradnji.

Zadatak ovog dosad najvećeg i najkompleksnijeg polja radio-teleskopa je da istražuje i proučava procese koji su se dogodili nekoliko stotina miliona godina nakon nastanka univerzuma, kada su prve zvijezde počele da sijaju.

Najveći teleskop na svijetu bi trebalo da bude završen u martu 2013. godine, a naučnici najavljuju da će izazvati pravu tehnološku revoluciju, jer će moći da snimi i otkrije nezamislive stvari u svemiru.

Ovo čudo od tehnike će biti i do deset puta oštriji i precizniji teleskop, u odnosu na onaj koji koristi NASA.

Njegov rad bi trebalo da objasni sadašnji izgled kosmosa i porijeklo života.

ALMA, čija je izgradnja počela 2003. godine, sastoji se od niza povezanih džinovskih antena raspoređenih na najvišem platou (5.000 metara nadmorske visine) nedaleko od granice Čilea i Bolivije.

Ono što ALMA teleskop izdvaja je i to što može da uhvati svijetlost koja nije vidljiva oku, kao i da razazna oblake gustog hladnog gasa iz kojeg se formiraju nove zvijezde.

Astronomi će, takođe, moći da vide i formiranje planeta oko zvijezda, kao i da proučavaju supermasivnu crnu rupu u središtu naše galaksije koja se zbog prašine ne može vidjeti optičkim teleskopima.