Kako izgleda molekula izbliza

B92
Kako izgleda molekula izbliza

Tim naučnika kompanije IBM u Cirihu objavio je prvu sliku molekula na kojoj se jasno vide ne samo atomi, već i hemijske veze među njima.

Fotografija koja je objavljena u časopisu Science snimljena je tehnikom koja se naziva mikroskopija atomskih sila (AFM). U njoj se prate pomaci malenog metalnog vrha dok on prelazi preko uzorka, a u eksperimentu je važno osigurati da okolina ne uzrokuje apsolutno nikakve vibracije u igli.

U novoj studiji igla za snimanje zabilježila je razmještaj atoma ugljenika u tzv. fulerenima u kojima se atomi ugljenika nalaze u središtima povezanih prstenova. Svjetliji dijelovi odgovaraju dijelovima s većom koncentracijom elektrona, a tamniji s manjom.

Fotografija takođe jasno prikazuje dužinu atomskih veza. Zajedno, ovi podaci otkrivaju kakve su vrste hemijske veze – koliko elektrona dijele parovi atoma i kakvi hemijski procesi se odvijaju u molekulima.

Nova tehnika biće upotrebljena za istraživanje materijala poznatog kao grafen (površina koja se sastoji od samo jednog sloja atoma ugljenika) koji bi trebalo da ima važnu ulogu u razvoju elektronike.

Tim naučnika nastaviće da posmatra i druge molekule u nadi da će otkriti još puno toga nepoznatog u molekularnom svijetu.