Genetski modifikovali rižu da ima okus mesa

G.S.
Genetski modifikovali rižu da ima okus mesa

Istraživači u Pekingu kažu da su razvili jela od riže koja uključuju ugrađivanje mesnih ćelija u različite vrste žitarica koje rastu u laboratoriji kako bi se proizvele uravnotežene, hranljive obroke.

Istraživanje, koje još nije objavljeno u recenziranim akademskim časopisima, vodio je Kineski centar za istraživanje mesa Pekinške akademije nauka o hrani, a izvijestio je u ponedjeljak državni list Sajens end Tehnolodži Dejli.

Vang Šuvei, glavni naučnik koji stoji iza projekta, rekao je da se jela od piletine i pirinča uzgajana u laboratoriji vizuelno ne razlikuju od običnih varijanti.

„Ali kada se skuvaju, oslobađaju kombinovanu aromu mesa i riže“, rekao je Šuvei.

Uzgojno meso, proizvedeno uzgojem životinjskih ćelija u laboratoriji, smatra se jednim od najperspektivnijih rješenja za neefikasnost i ekološke uticaje tradicionalnog uzgoja stoke, prenosi Kliks.

Prema novinskom izvještaju, istraživači su prethodno tretirali rižu, koristeći je kao strukturu za uzgoj sloja pilećih ili svinjskih ćelija na površini.

„Proces može uključiti i mišićne i masne ćelije kako bi se stvorio uravnotežen nutritivni profil“, navodi se.

Dobiveno jelo zadržava dijetalna vlakna, ugljikohidrate, vitamine i minerale obične riže uz dodavanje esencijalnih aminokiselina i životinjskih proteina. Slike koje su objavile novine ukazuju na to da su naučnici uzgajali piletinu i svinjetinu u kombinaciji sa rižom, ljubičastim rižom i prosom.

Ali prije nego što bilo šta od ovog postane stvarnost, još uvijek postoje brojni tehnički izazovi koje treba savladati prije nego što uzgojeno meso pređe iz laboratorija na komercijalna tržišta.