Fizičari korak bliže otkrivanju nastanka univerzuma

B92
Fizičari korak bliže otkrivanju nastanka univerzuma

Rim - Dva tima naučnika su po prvi put precizno zabilježili izuzetno rijedak događaj u fizici koji nam pruža uvid u tačnost našeg viđenja postanka univerzuma, prenosi B92.

Dva tima iz Evropskog centra za nuklearno istraživanje (CERN), tvrde da su izmjerili česticu nazvanu „B” prilikom njenog razlaganja u par miona – fundamentalnu česticu.

Pjerluiđi Kampana, vođa jednog od dva tima uključena u ovo istraživanje, nazvao je rezultate važnim razvojem koji pomaže da se potvrdi takozvani standardni model fizike čestica.

Kampana je izjavio da se standarni model polako potvrđuje, iako opisuje svega pet odsto univerzuma.

Svega par „B” čestica od nekoliko milijardi se razlaže na mione, pokazuje novo istraživanje, a eksperimentalni rezultati se slažu sa onim što predviđa standardni model.

Istraživači već dugo vremena tragaju za ovim rijetkim razlaganjem a ono je primjećeno u podacima koji dolaze iz Hadronskog sudarača u Cernu.

- Ovo je proces koji su fizičari koji se bave česticama pokušavali da otkriju pet godina - izjavio je Džo Inkandela, vođa drugog tima koji je učestvovao u istraživanju.

On je ovo nazvao „rijetkim procesom u koji je uključena čestica sa masom hiljadu puta manjom od najteže čestice za kojom fizičari trenutno tragaju”.