Dragulj može rješiti problem kvantne gravitacije

Agencije
Dragulj može rješiti problem kvantne gravitacije

Fizičari su otkrili geometrijski oblik koji podsjeća na dragulj i značajno pojednostavljuje proračune interakcije čestica i stavlja na test teoriju da su vrijeme i prostor fundamentalne komponente realnosti.

“To je sasvim novo i mnogo jednostavnije od svega što smo viđali”, kaže Endrju Hodžis, matematički fizičar na Oksfordu koji je pratio ovaj rad.

Otkriće bi moglo da skrati proračune interakcije između čestica koje se do sada radilo putem dugačkih formula, dok se sada mogu objasniti proračunom zapremine takozvanog “amplituedrona”.

“Stepen efikasnosti je neverovatan”, kaže Džejkob Burdžejli, teoretski fizičar sa Harvarda, koji je bio u timu naučnika, tvoraca ove ideje.

“Lako možete uraditi proračune na papiru, a nekada su bili nemogući čak i sa računarima”, kaže on.

Nova geometrijska verzija teorije kvantnog polja takođe bi mogla da bude od koristi u potrazi za teorijom o kvantnoj gravitaciji, jer može povezati veliek i male slike univerzuma.

Dosadašnji pokušaji da se gravitacija uključi u zakone kvantne fizike uglavnom su završavali besmislenim beskonačnim vrednostima, ili paradoksima.