Da li je NASA pronašla novu Zemlju?

Daily Mail
Da li je NASA pronašla novu Zemlju?

Potraga za vanzemaljskim životom dobila je dodatan vjetar u jedra nakon što je naučnik otkrio naseljivu planetu koja je velika skoro kao Zemlja, piše Daily Mail.

Astronom Tomas Barkli iz Nasinog Ejms istraživačkog centra u Kaliforniji došao je do ovog otkrića uz pomoć podataka koje je sakupio svemirski teleskop Kepler.

Neimenovana planeta otkrivena je kako oribitira oko neidentifikovane zvijezde u njenoj takozvanoj „zoni zlatokose" – u pitanju je region oko zvijezde koji emituje dovoljno energije, svijetla i temperature za postojanje površinskih voda na planeti potrebnih za stvaranje života.

Uz pomoć slijika koje je zabilježio Kepler, Barkli tvrdi da vjeruje da je pronašao novi zvjezdani sistem koji se sastoji iz pet planeta koje orbitiraju oko M1 patuljaste zvijezde.

Ove zvijezde su znatno manje i slabije od našeg Sunca i nisu dovoljno svijetle kako bi mogle da se vide golim okom.

Takođe poznate kao crveni patuljci, ove zvijezde čine 70 odsto svih zvijezda u galaksiji i mogu se razlikovati po veličini.

Poređenja radi, naše Sunce je nazvao G patuljak, a u univerzumu oni čine svega 5 odsto svih zvijezda.

Iako je do sada otkriveno nekoliko planeta sličnih Zemlji, novootkrivena planeta je po svojoj veličini najbliža Zemlji.