Curiosity - prvih godinu dana

Agencije
Curiosity - prvih godinu dana

Prošlo je godinu dana od kada je Curiosity uspešno sletio na Mars i bila je to poprilično zanimljiva godina. Evo nekih od otkrića koje nam je ovaj rover otkrio

1. Drevni Mars je mogao imati odgovarajući hemijski sastav za opstanak mikroba. Curiosity je pronašao ugljenik, vodonik, kiseonik, fosfor, sumpor i nagoveštaje postojanja tekuće vode u prošlosti.
  2. Dokaz o drevnom koritu. Zaobljene stijene koje su pronađene, sugerišu da je postojao stalni protok tekuće vode duboke otprilike pola metra.
  3. Nivo radijacije na Marsu premašuje ograničenje NASA za astronaute. Curiosity je otkrio kako je Crvena planeta opasan za ljude ako nisu zaštićeni na odgovarajući način.
  4. Nedostatak metana u atmosferi (za sada). Živi organizmi ispuštaju metan pa se Curiosity nadao kako će ga nanjušiti u atmosferi, ali do sada on nije otkriven.
  5. Neočekivana raznolikost okruženja u blizini područja sletanja. Curiosity je pronašao šljunak, korito, neobičnu vrstu vulkanskih stijena, pješčane dine, mulj i pukotine ispunjen mineralima.