Čovjekoliki ostaci iz Kine bacaju novo svjetlo na kameno doba

Tanjug
Čovjekoliki ostaci iz Kine bacaju novo svjetlo na kameno doba

PEKING - Fosilni ostaci čovekolike vrste koji su otkriveni u jugoistočnoj Kini zbunjuju naučnike i pružaju još jedan dokaz koliko se malo zna o kulturi kamenog doba, prenosi danas AFP.

Ponekad nazivani “ljudima crvenog jelena”, pronađeni ostaci su stari između 11.500 i 14.500 godina i predstavljalju kombinaciju modernih i arhaičnih ljudi, naveo je australijsko-kineski tim stručnjaka u tekstu objavljenom u listu “PloS One”.

Ostaci, uključujući lobanju i zube, najmanje tri individue pronađeni su u provinciji Junan 1989. godine, ali su tek 2008. godine uzeti za proučavanje.

Četvrti djelimično očuvani skelet pronađen je 1979. godine u selu Longlin u obližnjem regionu Guangsi Žuang ali je iskopan iz stijene tek 2009. godine.

- Ovi novi fosili možda pripadaju do sada nepoznatoj vrsti koja je prežjivela do samog kraja ledenog doba prije oko 11.000 godina. Sa druge strane, možda je riječ o ranoj i do sada nepoznatoj migraciji modernih ljudi iz Afrike, populaciji koja možda genetski nije doprinela ljudima danas

- rekao je vođa tima Daren Karno, profesor na Univerzitetu Novi Južni Vels.

Većina relikvija i ostataka drevnih naroda, poput neandertalaca koji su izumrli prije oko 30.000 godina pronađena je u Evropi i Africi, dok su fosilni ostaci u Aziji rijetki.

Prije naroda crvenog jelena nijedan fosil mlađi od 100.000 godina nije pronađen u istočnoj Aziji ali skorašnja otkrića pokazuju da su tu zemlju možda ipak naseljavali čovjekoliki rođaci, kažu stručnjaci.

- Otkriće naroda crvenog jelena otvara novo poglavnje u priči o ljudskoj evoluciji - azijsko poglavlje, a to je priča koja je tek počela - rekao je Karno.