Astronomi na pragu otkrića: "Ovo bi moglo biti nešto o čemu nikad nismo ni razmišljali"

G.S.

Prema australijskim astronomima, identifikovan je čudan rotirajući objekt u Mlečnom putu koji je drugačiji od svega što su astronomi do sad vidjeli. Objekat, koji je prvi otkrio student univerziteta koji je radio na svom fakultetskom radu, emituje masivni nalet radiotalasa svaki sat, i to po tri puta.

Prema astrofizičarki Nataši Harlej-Volker, koja je vodila istraživanje, tzv. "puls" se javlja svakih 18,18 minuta. Dok se druge stvari u svemiru, poput pulsirajućih zvijezda, pale i gase, Harlej-Volker tvrdi da nikada prije nisu otkrili frekvenciju zabilježenu svakih 18,18 minuta.

Smatraju ovo otkriće "poprilično sablasnim", rekla je Volker i obrazložila da "ne postoji ništa do sada njima poznato i slično na nebu".

Naučna zajednica sada pokušava shvatiti šta su otkrili. Uspjeli su da utvrde nekoliko činjenica nakon razmatranja i sortiranja prikupljenih podataka. Naime, objekat je udaljen oko 4.000 svjetlosnih godina od Zemlje, izuzetno je svijetao i ima vrlo jako magnetsko polje. Usprkos tome što su saznali, tvrde da ima još puno zagonetki za riješiti.

"Uz malo matematike, otkrićete da ta tijela ne bi trebala imati dovoljno snage za proizvodnju ovakvih radiotalasa svakih 20 minuta. To jednostavno ne bi trebalo biti moguće. Znamo samo za jedan puls bijelog patuljka, no ništa tako veliko poput ovog. Ovo bi moglo biti nešto o čemu nikad nismo ni razmišljali, potpuno novi tip objekta. Bila sam zabrinuta da su to vanzemaljci", priznala je Hurley-Njalker na pitanje da li je snažan, stabilan radio signal iz svemira mogao poslati neki drugi oblik života.