Banjalučanka Maja Davidović donosi nesvakidašnje priče: Putovanja prazne novčanik, ali šire vidike i pune srce

Jana Kezić
Foto: Maja Davidović

BANjALUKA - Da putovanja uče više nego bilo šta drugo, te da i samo jedan dan posvećen avanturama i želji za upoznavanjem nečeg drugačijeg napuni srce i proširi vidike više od deset godina svakodnevice, svjedoče zaljubljenici u putovanja koji, osim poznatih turističkih atrakcija, otkrivaju i skrivene kutke svjetskih destinacija.

O tome je za “Glas Srpske” govorila Maja Davidović, koja svoja iskustva sa putovanja prenosi na “Instagram” profilu pod nazivom “zmajadavid”. Ova Banjalučanka širokog osmijeha i veselog duha, majka četvoro djece i supruga, po struci je inženjer poljoprivrede, a trenutno je zaposlena u Centru za socijalni rad kao koordinator.

Iako su putovanja njena ogromna ljubav, ističe da “ne živi” od “Instagrama”, pa se tako ne može ni nazvati influenserkom. Za taj izraz kroz simpatični osmijeh kaže da joj je previše “trendi”, jer se veže za sve i svašta.

Iako mnogi na društvenim mrežama objavljuju travel priče, Maja se svojom autentičnošću posebno istakla, zbog čega je dobila čak i neke poslovne ponude.

Na svom profilu, osim putovanja, obrađuje i priče važne za cjelokupnu zajednicu, a želja joj je, kako kaže, da za nekih pet godina ovaj njen hobi preraste u nešto više.

- Volim da pišem, da dam svoj utisak i na taj način pomognem ljudima, ali ne bih nikad da izgubim sebe kroz saradnje. Moj profil jeste prvenstveno o putovanjima, ali nerijetko volim da se bavim i društveno korisnim temama, poput zagađenja vazduha. Smatram da se to tiče svih nas, a ljudi na društvenim mrežama mogu uticati na širu javnost i društvene mase - uvjerena je Maja.

Nova mjesta prvo je ostave bez teksta, a onda pretvore u pripovjedača pa bi tako anegdote, iskustva i situacije sa putovanja, Maja mogla prepričavati danima.

Ljubav prema putovanjima, priča, traje od malih nogu, a to prati i ljubav prema fotografiji i pisanoj riječi. Proputovala je pola Evrope, a može se reći da je zagazila i na afrički, ali i azijski kontinent.

Ona govori engleski jezik, a želja joj je da nauči italijanski, dok joj se njemački i mađarski najmanje dopadaju.

Na pitanje da li bi se mogla odlučiti za jedno putovanje iz snova, istakla je da bi to bio - Peru.

- Jedna od mojih najvećih želja je putovanje transsibirskom željeznicom od Mongolije do Bajkalskog jezera, jer o tome maštam još od kada sam imala 12, 13 godina, kada sam kao djevojčica pogledala jednu reportažu o tome. Osim toga, voljela bih da odem u Peru, da obiđem Južnu Ameriku, ali i dio Evrope u kojem do sada nisam bila, poput Andaluzije - rekla je Maja dodajući da ove godine ima u planu da obiđe jednu egzotičnu destinaciju, ne otkrivajući koju, ali ističući da joj odredišta poput Dubaija i Maldiva nisu privlačna.

Inspiracija

Inspiraciju za putovanja i destinacije koje želi da obiđe Maja pronalazi u svemu oko sebe. U bojama, mirisu i detaljima, a najveća podrška su joj porodica i prijatelji bez kojih, kako ističe, ne bi mogla ništa od ovoga realizovati.

Na putovanje najčešće ide sa prijateljicom iz djetinjstva, koja ju je na neki način i najviše podržala, jer je prva bila tu kada je trebalo ustati u četiri ujutro i hodati po, kako sama kaže, raznim “čukama”.

Osim nje i ostalih prijateljica, nove predjele istraživala je i sa suprugom ili zaovom, a kada je riječ o djeci, sa njom najviše voli da putuje najmlađi sin.

- Ljudi su putovali i prije “Instagrama” i griješe ako misle da, ako nešto nisi objavio, nisi ni bio, ali jednostavno je došlo takvo vrijeme. Većina influensera inspiraciju i masu dobrih ideja pronalazi na “Pinterestu”, ali ga ja rijetko koristim - rekla je Maja.

Nekima je, kako ističe, čudno što ustane veoma rano zbog dobre fotografije i obilaska neke destinacije jer smatraju da se muči, ali ona kaže u tome uživa.

Ova šarmantna žena ideje o tome kako će fotografija izgledati smišlja sama, a ispod svake objave stoji detaljan opis šta se sve i za koliko novca može posjetiti u nekom gradu, gdje ima parking, koliko košta ulaz u neki muzej ili koja je hrana dobra.

S obzirom na to da joj je porodica upravo i najveća podrška, pitali smo je kako oni reaguju na učestala putovanja i kakve su reakcije okoline, generalno.

- Porodica je stub svega i bez njih ništa nema. Oni su zadovoljni, jer sam ja ispunjena u cijeloj toj priči i zaista nikom ništa ne fali. Postoji doza ljubomore i zavisti kod nekih drugih ljudi, ali kada bismo gledali šta svijet kaže, ne bi nas nigdje bilo - rekla je Maja.

Bogatstva dalekih krajeva

O putovanjima su zapisani mnogi citati, a da onaj ko donosi kući bogatstva dalekih krajeva, mora prvo da ta bogatstva nosi u sebi, samo je jedan od njih. Rekli su i da je svijet jedna velika knjiga, a oni koji nisu putovali, pročitali su samo jednu stranicu, kao i da ne postoje putovanja koja ne promijene osobu barem djelimično.

Na pitanje šta je za nju putovanje, Maja sa strašću i sjajem u očima, odmahnu rukom i reče: “Sve”.

- To je bogatstvo i uživanje tijela i duše u svakom smislu, ali prvenstveno jedno blago koje je neprocjenjivo. To što se dobije od njega više je od bilo kog bogatstva. Nije to samo upoznavanje i doživljaj prirode i arhitekture nego i upoznavanje novih ljudi, što je, u stvari, najljepše u svemu tome - rekla je Maja.

Dodala je da je mnogo kvalitetnih ljudi upoznala zahvaljujući “Instagramu”, ali i putovanjima.

- Veoma sam zahvalna i ponosna na saradnju sa “Smiljić tursom”, gdje su prepoznali moj potencijal i pozvali me da putujem s njima i napišem svoj sud. Svi su veoma divni i kada sam ih pitala zašto su baš mene odabrali od toliko ljudi koji pišu travel priče, kažu da im se svidjela iskrenost i autentičnost - kaže Maja.

Prednosti i mane

Prije samog putovanja, kako kaže, veoma je bitno da se napravi plan i program, a sve zavisi od toga na koji način neko putuje, da li u slobodnoj režiji ili u sklopu turističkog aranžmana.

Svi oni koji pišu o putovanjima, kako priča, potenciraju jeftinije letove i putovanja avionom, ali niko ne kaže koliko se uz to krije skrivenih troškova poput smještaja, prevoza, iznajmljivanja auta, dodatnog prtljaga pa i vodiča.

Maja planira da na svom “Instagram” profilu uskoro objavi sve detalje o prednostima putovanja autobusom ili automobilom.

Svako putovanje, objašnjava, ima svoje prednosti i mane, ako se putuje sa agencijom, mnogo toga se obiđe, ali malo je slobodnog vremena za samostalni obilazak, a ako se ide u slobodnoj režiji, najbolje je da ljudi pregledaju profile travel blogera, jer će saznati za mnoge zanimljive destinacije koje se mogu obići za malo novca.

Svoju zemlju Maja je, kao i većina ljudi, počela da obilazi za vrijeme pandemije virusa korona, kada su sve granice bile zatvorene i kada se nije moglo putovati u inostranstvo.

- Svi maštaju o nestvarnim prestonicama, pa ljepote u svojoj zemlji nerijetko zanemarimo. Neka mjesta u svom gradu sam obišla i istražila prvi put tokom pandemije virusa korona, što nije baš za pohvalu. Korona je donijela mnogo ružnih stvari i ne želim da se ikada više ponovi, ali je, s druge strane, mnoge natjerala da se okrenu domaćim destinacijama - rekla je Maja dodajući da je naša zemlja, koja krije brojne prirodne i turističke ljepote, još nedovoljno istražena.

Detalji

Posmatrajući Majin profil na “Instagramu”, svakoj ženi za oko zapadne njen pomalo nesvakidašnji, ali očaravajući stajling.

Simpatično je da uvijek iskombinuje stajling sa sitnim upečatljivim detaljima koji se uklapaju uz određenu destinaciju.

- Uvijek nosim ormar stvari sa sobom i haos mi je da se spakujem, ali na putovanja sam išla i sa avionskim ručnim prtljagom. Više volim da imam masu kombinacija - rekla je Maja.

Objasnila je da nije neko ko slijepo prati modne trendove.

- Nisam “Zara djevojka” i više volim da “iskopam” neki komad odjeće u polovnoj robi, jer je unikatniji. Ne volim uniformisanost i okvire bilo gdje, pa ni u oblačenju - kazala je Maja.

Šeširi, kape i beretke njen su svojevrsni zaštitni znak pa se tako trudi da ih uklopi u ambijent koji posjećuje. Tako se ljubičasta traka na slamnatom šeširu savršeno uklopila u polje lavande, dok su se crvena beretka i zelena haljina savršeno sjedinile sa ljepotama Italije.

Ovu zaljubljenicu u putovanja Toskana je posebno fascinirala i čast građevinama, dolina Valdiorsije je nešto nevjerovatno, što bi svaki ljubitelj prirode, ističe, trebalo da iskusi.

Zbog toga sa putovanja za uspomenu najviše voli da donese komadić nečega iz prirode, kada god je to moguće.

- Ranije sam nosila magnete i toga je bilo previše pa sam odustala. Zato sada u posljednje vrijeme sa svakog putovanja vratim šešir ili kapu, a posebno volim da kupujem neku hranu ili piće koji su autentični za to mjesto - rekla je Maja.

Anegdote

Anegdota sa putovanja Maja ima mnogo, ali obilazak Bobijaškog oka, kod Sanskog Mosta, ostaće posebno urezan u njeno pamćenje. Naime, željela je da sa drugaricom obiđe ovo mjesto za koje se vezuju mnoge legende, ali im je na putu do tamo stao automobil. Bilo je ljeto, već je pao mrak, a u blizini su bile samo dvije kuće, od kojih je jedna bila zaključana, a “čuvale” su je košnice sa pčelama. Kako kaže, u tom momentu kroz misli su joj prolazile scene iz poznatih horor filmova.

- Zakucala sam na vrata druge kuće, iz koje se čula opera. Na vratima se pojavi stariji bračni par, koji nam nije mogao pomoći. Vratila sam se do drugarice koja je čekala kraj auta i tada mi je rekla: “Slušaj, mi smo ovdje sada i 'ajmo obići to zbog čega smo došle, pa ćemo se snaći”, priča Maja.

Ubrzo su se tu našli neki ljudi koji su im pomogli.

- Rekli su nam da smo počastvovane jer smo se tu zadesile s obzirom na to da je tih dana na tom mjestu Željko Samardžić snimao spot. Kao da će to riješiti sve naše probleme - prisjeća se Maja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i Twitter nalogu.