On je obišao svaku zemlju na svetu

Telegraph

Jedan Englez bi mogao da bude najmlađa osoba koja je u svom životu posjetila svih 196 internacionalno priznatih država, ukoliko se njegova tvrdnja pokaže tačnom.

Džejms Askit koji ima 24 godine je počeo putovanja po svijetu od kada je postao student u 2008. godini i do sada u svom pasošu ima na desetine pečata zemalja u kojima je bio, na osnovu čega tvrdi da je najmlađa osoba koja je posjetila sve zemlje na svijetu.

Uprkos svojoj mladosti, kaže da nije bio u ni u kakvoj žurbi i da mu je jedini cilj bio da prije svoje 25. godine posjeti svaku zemlju na svijetu prije nego što napuni 25. godina.

"Vijetnam je prva nezavisna zemlja koju sam posjetio i tamo sam ostao 3 mjeseca, a u Americi i Kanadi sam proveo pet mjeseci i bio u 27 saveznih država uključujući Havaje i Aljasku", rekao je Džejms Askit.

On procjenjuje da su ga sva putovanja ukupno koštala oko 150.000 dolara, a novac za putovanja je djelimično prikupljao i tako što je prihvatao povremene poslove u restoranima u barovima u zemljama koje je posećivao.

"Obožavam adrenailin koji donose putovanja, ali uvijek izgleda izaberem najgori migući momenat da posjetim većinu zemalja. Tako sam u Libiji bio tri sedmice prije nego što je Gadafi zbačen sa vlasti, u Avganistanu dvije nedelje nakon terorističkih bombardovanja u Mazar e Šarifu, ali sam uglavnom uspio da sa mještanima uspostavim dobar kontakt i steknem uvid u život u toj zemlji."

"Najduže sam se zadržao u Africi - šest mjeseci - putovao sam od Senegala do Konga i onda nazad preko istoka Afrike, a na svojim putovanjima je bilo mnogo malih zemalja i čudnovatih i opasnih prelazaka granica kod kojih sam morao da imam potpuno pjoverenje u ljude koji su mi bili vodiči".

Nakon povratka kući Džejms kaže da je njegova želja za putovanjima daleko od ispunjenja i da još uvijek sa njima nije završio. Već se priprema i uzbuđen je zbog puta na Tahiti, Uskršnja ostrva i Antarktik slijedeće godine.

Njegov poduhvat još uvijek nije zabilježen i zvanično priznat u Ginisovoj knjizi rekorda.

Prošle godine Grem Hjuz je oborio rekord i tako postao prva osoba koja je posjetila 201 zemlju na svijetu bez korišćenja aviona ili nekog drugog vazdušnog prevoznog sredstva.

Razlike u broju zemalja koje se u ova dva slučaja navode rezultat su različitog tumačenja koliko zaista zemalja u svijetu ima. Postoji 196 međunarodno priznatih država, iako prema drugoj metodologoji postoji 201 država, uključujući i neke koje nisu univerzalno priznate.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i Twitter nalogu.