Grabovac o kritikama zbog sastanka sa Dodikom: Šta je trebalo, da napadnem čovjeka?

GS

BEOGRAD - Dobitnik Ninove nagrade, književnik iz Banjaluke Stevo Grabovac rekao je za RTS da kritike koje su mu upućene zato što se sastao sa predsjednikom Republike Srpske Miloradom Dodikom, ukazuju na licemerje, dodajući da ga pretjerano ne zanimaju.

-Prije nego što se desio taj susret, postojala je priča kako sam ja književnik, nagrađeni književnik koji radi u jednoj prodavnici, da društvo ne odgovara na pozive književnika, da ga ne interesuje položaj književnosti. Onda kada se desi bilo kakva reakcija istog društva koje tako osuđujemo, onda i mene osuđuju. Mislim da je to krajnje licemjerno, ne ulazim u to uopšte ko je donosio bilo kakve zaključke na osnovu toga. Apsolutno me ne zanima, iskreno - naveo je pisac.

Danas, kako kaže, vlada atmosfera – ako nisi sa nama, protiv nas si: „Svi tvrde da smo samo svoji, da smo slobodni, a nismo zapravo – svi smo ukalupljeni.“

-Dakle, ja sam tamo bio kao književnik, dobitnik Ninove nagrade, a ne kao Stevo Grabovac. Mislim da se to mora razdvojiti. Ako sam imao priliku nešto da kažem, ja sam to rekao. U ovom slučaju pružena mi je prilika da nešto kažem i ja sam tu priliku iskoristio. Ne razumijem zašto je sad odjednom pogrešno. Šta je trebalo? Da napadnem čovjeka ili šta“ - upitao je Grabovac.

Njegov roman „Poslije zabave“, za koji je nagrađen, kako kaže, je roman o traumama i nesrećama koje su uslijedile poslije srećnog vremena osamdesetih godina prošlog vijeka.

Kaže da to nije ratni roman, već da ima tu „nesreću“ da se radnja odigrava tokom rata.

-Sam zločin koji tu opisujem nema veze sa ratom. Ima samo tu nesreću da se desio tokom rata, pa se onda povezuje sa ratom i sa vojskama koje su tu učestvovale i koje su, zapravo, provodile opsežnu operaciju trgovine organima, za koju su dobro organizovane međunarodne grupe. Dakle, samim tim, rat je samo plodno tlo za takvo nešto. Nažalost, kažem, ima toliko veze sa ratom što se dešava u samom periodu rata. Ali sam roman, zapravo, ima vrlo malo dodirnih tačaka sa ratom - navodi pisac u intervjuu za RTS.