RECENZIJA “Šrinking” (2023): Gorki ukus smijeha VIDEO

Striming serivs “Ejpl” polako se profiliše kao idealno mjesto za kreiranje serija iz podžanra “dramedije”, pošto su nakon ogromnog uspjeha serijala “Ted Laso”, kreirali još jednu franšizu sličnog profila pod nazivom “Šrinking” i koja možda za koji milimetar maši središte mete u odnosu na “Teda”, ali i dalje pravi vrhunski rezultat, u prepoznatljivo profilisanom spoju komedije i porodične drame.

Činjenica da s “Tedom” dijele scenaristu Bila Lorensa (“Stažisti”, “Svi gradonačelnikovi ljudi” i scenaristu/glumca Breta Goldštajna - jedan i jedini Roj Kent), objašnjava činjenicu da “Šrinking” kroz svoju zabavnu i duhovitu priču o svijetu psihoterapeuta, plasira ozbiljnu, čak i mračnu priču o porodičnim odnosima, dajući gorak ukus patine svom smijehu, koji izaziva kod publike.

Bazirajući ponovo priču na komičarskoj zvijezdi kao centralnom junaku, a u ovom slučaju to je Džejson Sigel (“Kako sam upoznao vašu majku”,  “Preboljeti Saru Maršal”...) koji ovdje glumi sredovječnog psihijatra Džimija na ivici životnog sloma.

Prije godinu dana on je ostao bez voljene supruge, koja je poginula u automobilskoj nesreći i od tada je praktički katatoničan liječeći bol alkoholom, kokainom i prostitutkama.

Kćerka tinejdžerka Alis (Lukita Maksvel), kojom se nije uspio baš previše baviti, uglavnom ga prezire, s većinom je prijatelja izgubio kontakt i jedine osobe s kojima još koliko-toliko privatno održava kontakt su ekscentrična komšinica Liz (Krista Miler) koja mu se brine za kćerku i njegov advokat Brajan (Majkl Uri), koji se brine za imovinu.

Iako je i dalje cijenjen i tražen psihijatar, na poslu je takođe nezadovoljan, upao je u rutinu u kojoj samo jedva sluša pacijente, no jednoga dana kao da se naglo probudi i postaje svjestan da ga je vlastiti život ostavio za sobom, da će izgubiti kćerku i da svojim pacijentima ne pomaže previše. Odlučan da to promijeni, pravi radikalan pomak, počinje da radikalno govori istinu, da se petlja u živote svojih pacijenta, a jednog od njih ratnog veterana Šona (Luk Teni) sklonog nasilju praktično usvaja, iako mu mentor i kolega Pol (Harison Ford) jasno kaže da je to pogubna greška. Probuđeni iskreni Džimi pokušava popraviti odnose s kćerkom, upušta se u seksualnu vezu s koleginicom Gabi (Džesika Vilijams) prijateljicom bivše supruge i ako se na prvi pogled čini da mu kreće nabolje, stvari nisu baš tako idealne.

Naime, Bil Lorens u svom kontradiktornom stilu koji, uz manje i veće korekcije njeguje tokom cijele karijere, majstorski kombinuje urnebesnu i na momente otkačenu komediju sa životnim tragedijama i ljudskom ranjivošću, pri čemu težinu izboru teme daje sam poziv psihijatara kao centralnih likova, jer ljudi koji navodno liječe naše mentalne i emocionalne probleme, a ne mogu se izboriti ni sa svojim, idealan su poligon za preispitivanje. Istina, efektnost kompletnog utiska kvari već obavezno igranje po “vouk” obrascima (najbolji gej prijatelj, rasna podijeljenost porodice), što u sudaru s brutalnim humorom u nekim scenama izaziva kontraefekat ulazeći na teritoriju banalizacije i usiljenosti.

S druge strane, ono što izaziva pozitivan efekat jeste odlična glumačka podjela, u kojoj Sigel rutinski briljira s još jednom rolom izgubljenog lika dobrog srca ili Krista Miler plijeni po ko zna koji put kao otkačena komšinica oštrog jezika i velikog srca, podižući kvalitet likova i zapleta. Ono što nije očekivano jeste, recimo, način na koji Harison Ford sa uživanjem glumi čangrizavog psihijatra na kraju karijere i života, nakon desetine akciono-herojskih uloga, doslovno izazivajući nevjericu i divljenje svojim talentom i posvećenošću u osmoj deceniji života.

“Šrinking” je jedna od simpatičnijih, zanimljivijih i zabavnijih serija na američkom televizijskom tržištu i to u momentu kada u okviru njega bjesni striming rat za svakog gledaoca, što je za jednu ne pretjerano trendovsku i budžetsku skromnu priču uspjeh vrijedan poštovanja.