RECENZIJA “Monarh: Nasljeđe čudovišta”(2023): I ljudi su važni VIDEO

U momentu kada je uspjeh film Gareta Edvardsa “Godzila” iz 2014. godine pokrenuo franšizu “Monstervers”, koja je devet godina kasnije stigla do pet igranih filmova, bilo je očekivano da će zajednički projekat “Vornera” i japanskog studija “Toho” dobiti i televizijske projekte, kako bi iskoristio interes striming publike i zaokružio kreativni svijet serijala.

Prvo je na red stigla mlađa publika, ciljana solidnom animiranom serijom “Ostrvo lobanja”, a potom je počelo emitovanje i igrane serije “Monarh: Nasljeđe čudovišta”, koja se bavi misterioznom organizacijom iz naslova i istorijom njenih osnivača porodicom Randa. Da bude zanimljivije, novi projekat je fokus priče prebacio na ljude, a ne čudovišta, što se uz prisustvo legendarnog Kurta Rasela u glumačkoj postavi ispostavilo dovoljno da dobijemo zanimljivu i zabavnu seriju.

Autori Kris Blek i Mat Fričem nisu izmišljali toplu vodu, već su iskoristili Edvardsovu bazičnu formulu “atraktivno čudovište plus vrhunski glumci” i samo su je razradili u televizijskom formatu. Uvodeći nas u priču prologom u kojem Vilijam Bil Randa (Džon Gudmen) bježeći od čudovišta na Ostrvu lobanja baca u okean torbu sa digitalnom arhivom, serija nas vraća u 2015. godinu, nakon Godzilinog pohoda na San Franisko i obračuna sa Muto titanima, da bi potom u dva vremenska toka radnje jednim u sadašnjosti, jednim u prošlosti pratila pretke porodice Rando, mladog Bila (Anders Holm), njegovu suprugu Keiko (Meri Jamamato) i njihovog sina Hirošija (Takehiro Hira) te njihove unuke Kejt (Ana Savai) i Kenatro Randu (Ren Vatanbe). Zajednička poveznica oba toka radnje jeste lik pukovnika Lija Šoa, kojeg u starijem izdanju tumači Kurt Rasel, a u mlađem njegov sin Vajt Rasel kroz njegovu vezu sa porodicom Rando i “Monarhom”. Ovoliko likova i hronoloških nivoa priče moglo je lako završiti u konfuziji, ali Blek i Fričem (inače iskusan strip-autor) su bili dovoljno talentovani i posvećeni materijalu da postave jasan zaplet i rasplet te kreiraju ubjedljivu karakterizaciju likova, a potom ostatak posla prepuste živim glumcima i naravno digitalnim čudovištima.

Predvođeni ikoničnom pojavom Rasela starijeg, ostatak glumačke ekipe, uključujući i njegovog nasljednika, šarmantno i uvjerljivo gradi svoje likove, ne uzimajući sebe preozbiljno, ali i ne dozvoljavajući sebi da otaljava posao između dvije pojave CGI čudovišta. I koliko god titanska čudovišta jesu centralni motiv oko kojeg se plete priča “Monarha” (i zbog kojih se da se ne lažemo cijela franšiza gleda), ovdje se jasno vidi da su i ljudi podjednako važni za njen uspjeh kod publike.

Majstorski izgrađena trilerska tenzija serije, prije svega kroz fragmentirano i skromno pojavljivanje titana, gdje kroz oči junaka otkrivamo dijelove džinovske slagalice obavijene tajnama, a koja seže u duboku prošlost ljudske vrste uz životne posljedice ove misterije na nekoliko generacija porodice Randa, dobijamo savršenu kontrapunkt na emocionalnom planu. Ukratko, akcija i drama u ovom slučaju su u savršenoj ravnoteži, što je dovoljno da, uz malo humora i misterije, serija “Monarh” postane jedno od najprijatnijih striming iznenađenja godine i jedan od najboljih dijelova kompletnog “Monsterversa”.

Naravno, ako možete povjerovati da unutar zemlje postoji višedimenzionalna šupljina, nastanjenima džinovskim čudovištima, koje se hrane radijacijom i da tajanstvena organizacija “Monarh” uz pomoć Godzile i King Konga, štiti ljudsku vrstu od njihovih napada i uništenja. U slučaju da ne vjerujete svojim očima, vjerujete Kurtu Raselu, čovjeku koji je tokom karijere bio Snejk Pliskin, zaustavio monstruoznog Stvora, nosio pištolj Vajata Erpa i gitaru Elvisa Prislija. I dočekao da krene u rat protiv Titana u prvim redovima.