RECENZIJA “Braća Sun” (2024): Mama zna najbolje VIDEO

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha filma “Sve, svuda, odjednom”, koji je mudro iskoristio džinovski cunami talas dalekoistočne kinematografije, da uzme svoj dio kolača kod kritike i publike, striming servis “Netfliks” je prepoznao sopstvenu računicu, pokupio njihovu glavnu zvijezdu Mišel Jeo za svoju multižanrovsku seriju “Braća Sun” (The Brothers Sun) i producirao uspješan i zabavan striming proizvod, koji se bindžuje u dahu.

Autorski tandem Bajron Vu i Bred Falček iskusno je  upotrijebio snažan adut u vidu Mišel Jeo, glumačke ikone azijskog filma, da proda producentima kombinaciju kung fu akcije, krimića i crne komedije, ciljajući publiku koju pretjerano ne zanimaju mračne arthaus drame ni visokobudžetni spektakli. “Braća Sun” ne samo da su precizno pogodila ciljanu metu, već su snimili pitak (nikako i plitak) komad rasne zabave, koja bez problema svoju klišeiziranu priču o dva brata različitih sklonosti i karaktera uz pomoć vješte režije i odlične glume pretvara u gledljiv televizijski proizvod. Pomenuta braća su dva sina Velikog Suna (Džoni Kou), šefa trijade “Zmajevi od žada” iz Tajvana. Jedan od njih, Čarls (Džastin Čijen) je odgojen kao nemilosrdni ratnik i udarna pesnica svog oca, dok je drugi Brus (Sem Song Li) student medicine i stidljivi ljubitelj glumačke improvizacije, koji u SAD živi sa majkom Ajlin Sun (Jeo), koja ga čvrsto drži izvan kriminalnog nasljeđa sopstvene porodice.

Kada Sun stariji teško ranjen završi u komi, Čarls dobija zadatak da brani ostatak porodice, uključujući majku i brata kojeg nije vidio od djetinjstva, od progona misteriozne bande ubica, ali ispostaviće se da su stvari komplikovanije od uobičajenog rata trijada… Naravno, ne očekujete ozbiljnu porodičnu dramu, niti “tvrdokuvani” krimić, ovo je lepršava priča puna fizičke “slapstik” komedije, vrtoglave kung fu akcije, crnohumornih gegova na račun žanrovskih opštih mjesta, egzotičnih i efektnih likova i ultrakinetičkog narativnog tempa koji ne dozvoljava predah. Autorski tandem, zna da ako uspori, to se lako može pretvoriti u autoparodiju, umjesto u nadahnut i zabavan parodijski omaž uzorima u rasponu od žanrovski kung fu klasika poput Brus Lija i Džeki Čena, preko herojskog krvoprolića Džona Vua, do modernih varijacija na temu poput Tarantina, Rodrigeza, Čeda Stalskog ili tandema Danijela, gdje se naravno, u suštini slavi ono što se parodira.

Jasno je da tanjušna priča o dva brata, koja u suštini varira vječni motiv “Kraljevića i prosjaka” na duže staze ne može iznijeti osam epizoda, ali zato uz pomoć koreografirane akcije, britkog humora i harizmatične Mišel Jen, manje ili više ubjedljivo vozi od pilota do finala. Lik mame Sun, iako ne zauzima centralno mjesto u naslovu jeste ključni lik, oko kojeg se vrti kompletna radnja i šteta je samo što ona u seriji nema veći prostor za demonstraciju akcionog potencijala Jeove, koja je znojem i krvlju decenijama gradila glumačku karijeru krunisanu “Oskarom”. No, ona i ovako briljira, kao brižna i mudra mama iz trijade, koja u svijetu gangsterskih mačo muškaraca igra kao šahovski ili bolje rečeno madžong majstor, sa nekoliko poteza unaprijed čekajući priliku za pobjedu. Sinovski tandem, baštineći dobar “porodični” odgoj, bez problema ubjedljivo nose svoje role, dok druga linija ansambla puna ikoničnih veterana i mladih snaga azijskog filma dodaje šlag na tortu u pravom omjeru.

Možda su Falček i Vu mogli uložiti više truda da izbjegnu višak opštih mjesta i nategnutih rješenja u svom zapletu, ali dok glavni junaci prkose zakonima fizike ispaljujući duhovite šlagvorte i mlateći negativce bez milosti sa čim god stignu koga briga o čemu je  zaplet i da li se ova mala porodična priča iz svijeta trijada mogla ispričati sa više ili manje autentičnosti.