Podsjećanje na popularne filmove koji su premijerno prikazani prije 15 godina

Priredila: Ilijana Božić

BANjALUKA - Ujedinjujući različiti vrste umjetnosti, odnosno književnost, muziku i glumu, filmovi donose zanimljive priče i prikazuju svijet iz različitih perspektiva.

Filmska ostvarenja sastavni su dijelovi moderne kulture, publika željno iščekuje nove teme i likove na ekranima, a mi ćemo se ovim tekstom prisjetiti filmova stranih produkcija koji su nastali prije 15 godina. Izdvojili smo pet ostvarenja koja vrijede pogledati i danas, a koja su nakon izlaska i premijernih prikazivanja pobrala pozitivne ocjene kritike.

“U Brižu”

Ovaj film iz 2008. godine potpisuje režiser Martin Mekdona, a riječ je o zanimljivoj kombinaciji crnog humora i gangsterskog filma. Priča prati dvojicu profesionalnih ubica koji su na zadatku u belgijskom gradu Brižu. Glavnog junaka igra Kolin Farel. Prema kritikama ovo je solidno ostvarenje koje plijeni vrhunskim glumačkim kreacijama, posebno Kolina Farela i Rejfa Fajnsa, te lijepim snimcima Briža, ali i napetim akcijskim prizorima.

“Ljubav u Barseloni”

“Ljubav u Barseloni” američki je film, za koji režiju i scenario potpisuje Vudi Alen. Glavne uloge tumače Skarlet Johanson, Penelope Kruz i Havijer Bardem, a za ulogu u ovom filmu Penelope Kruz je osvojila “Oskara” za najbolju sporednu glumicu.

Zanimljivo je posmatrati kadrove predivne Barselone i uključiti se u ljubavnu priču punu intriga. Naime, dvije mlade Amerikanke boraveći na ljetovanju u Španiji, zaljubljuju se u istog čovjeka koji je slikar. Priča postaje još zanimljivija kada se pojavi njegova bivša žena.

“Pusti pravog da uđe”

Ovo je intrigantan i neobičan film švedskog reditelja Tomasa Alfredsona koji donosi originalnu priču o prijateljstvu povučenog dječaka iz švedske radničke klase i neobične djevojčice za koju se ispostavi da je vampir. Riječ je o adaptaciji istoimenog romana švedskog pisca Jona Ajvidea Lindkvista, koji je i scenarista filma. Iako je riječ o još jednoj obradi priče o vampirima, prema ocjeni kritike vrijednost pa i novo u ovom filmu je to što je priča odlično prilagođena savremenom svijetu i sjajno je približila gotički period modernom trenutku. U glavnim ulogama su švedski glumci Kare Hedebrant i Lina Leanderson.

“Gran Torino”

Riječ je o američkom filmu koji je nastao u režiji i produkciji Klinta Istvuda, koji zajedno sa Bi Vang igra glavnu ulogu.  Film je dobio dobre ocjene kritičara. Manola Dargis iz “Njujork tajmsa” uporedila je Istvudovu prisutnost u filmu sa “Prljavim Harijem” i “Čovjekom bez imena”, rekavši: “Prljavi Hari se na neki način vratio u “Gran Torinu”, ne likom, nego duhom. On lebdi u filmu, u njegovim temama i slikama velikih kalibara, te naravno najočiglednije u licu gospodina Istvuda”. Magazin “Los Anđeles tajms” hvalio je Istvudovu glumu i vjerodostojnost u ulozi akcionog junaka u dobu od 78 godina.

“Neobični slučaj Bendžamina Batona”

Film je inspirisan pričom Skota Ficdžeralda iz 1920. godine. Radnja prati čovjeka koji se rodio kao starac, a kako godine prolaze on postaje sve mlađi i mlađi. Film je režirao Dejvid Finčer, a u glavnim ulogama su Bred Pit i Kejt Blanšet. Ostvarenje je ocijenjeno pozitivnim kritikama, imalo je 13 nominacija za “Oskara”. Film je osvojio tri “Oskara” i to za najbolju scenografiju, za najbolju šminku i najbolje vizuelne efekte.