Живот на Земљи могао би да се заврши 16. марта 2880.

Aгенције
Живот на Земљи могао би да се заврши 16. марта 2880.

Смак свијета је, чини се, долазио и пролазио небројено пута. Међутим, једно предвиђање смака свијета и даље окупира мисли астронома више од пола вијека.

Научници у Наси већ неко вријеме посматрају астероид под именом 1950 DA, који се тренутно налази на путањи судара са Земљом који би требало да се деси 16. марта 2880. године.

Астероид је стијена пречника 1.1 километра и креће се брзином од 15 километара у секунди, у односу на Земљу.

Поред Земље би требало да прође толико близу да би могао да удари у Атлантски океан брзином од 61.000 километара на сат.

Процијењено је да ако астероид 1950 DA удари у Земљу, учиниће то снагом од 44.800 мегатона ТНТ-а.

Иако је могућност удара свега 0.3 одсто, у питању је 50 одсто већи ризик у поређењу са осталим астероидима.

Током дуге историје Земље, астероиди ове величине, и већи, периодично су сравњивали планету.

Такозвани Т/К удар, рецимо, завршио је доминацију диносауруса прије 65 милиона година.

Астероид 1950 DA откривен је 23. фебруара, 1950. године када је посматран 17 дана прије него што је на скоро вијек нестао из вида. Поново је откривен 31. децембра 2000. године и идентификован.

Иако научници тврде да нема разлога за бригу, слажу се да би астероид ипак требало одвратити од Земље. С обзиром да на располагању имамо стотине година прије удара, они вјерују да би претња могла бити отклоњена простим прекривањем површине астероида са угљем или бијелим стакленим перлама.

Ово би промијенило рефлективност астероида што би дозволило сунчевој свјетлости да обави посао помјерањем астероида са његове путање.

NASA тренутно прати свих 1.400 потенцијално опасних астероида и стално прави прорачуне о могућим сударима са Земљом.