Земљу посјетила четири астероида у седам дана

Агенције
Земљу посјетила четири астероида у седам дана

У посљедњих недјељу дана, астероид величине (мањег) новобеоградског блока и три мања свемирска објекта прошла су поред Земље, што је посљедњи у низу доказа да живимо у Сунчевом систему који неки научници називају "свемирском стрељаном".

Сва четири астероида појавила су се између 4. и 10. марта и сви су откривени овог мјесеца, неки само неколико дана прије проласка. Највећа свемирска стијена појавила се у суботу, а ради се о астероиду 2013ЕТ који је пролетио око 750.000 километара од Земље. Био је широк 80 метара и пројурио је на удаљености 2,5 пута већој од оне између Земље и Мјесеца, преноси Ројтерс.

"Најстрашнија ствар је то да о њему нисмо имали појма", рекао је Патрик Паолући из "Slooh Space Camera" и додао да су га тек 3. марта открили стручњаци с универзитета у Аризони.

Такође у суботу, мањи астероид 2013EC20 прошао је чак ближе Земљи, на око 150.000 километара, што је мање од половине удаљености између Земље и Мjесеца. Био је широк седам метара.

"Да је астероид 2013ЕТ ударио у Земљу, уништио би један велики град", рекао је инжењер Пол Кокс који је астероид посматрао телескопом с Канарских острва док је јурио поред Земље брзином од 42.000 километара на сат.

Киша астероида услиједила је неколико седмица након што је астероид широк 17 метара експлодирао над Русијом 15. фебруара снагом од 500 килотона, повредивши више од 1.200 становника града Чељабинск и починивши велику материјалну штету.

"Ово је позив на узбуну владама. Знамо да је Сунчев систем јако "прометан". Нисмо сами на овој нашој плавој тачки у свемиру", упозорио је Кокс.

Два најмања астероида која су почетком марта прошла близу Земље били су 2013ЕC и 2013ЕN20, први широк 12, а други седам метара.