Заробљени астероид добио титулу "други Мјесец"

GS
Foto: X.com

Земљина гравитациона сила ће проузроковати да заробљени астероид кружи око планете око два мјесеца.

Тако ће ове јесени, на ограничено вријеме, Земља добити "други Мјесец", пише Гардијан.

Према студији објављеној ове седмице, астероид дужине градског аутобуса биће заробљен гравитационом силом Земље и орбитираће око наше планете око два мјесеца, постајући "мини Мјесец".

Астероид ће орбитирати око планете Земље од 29. септембра до 25. новембра прије него што се врати у свој дом, појас астероида који кружи око Сунца.

"Објекат који ће нас посјетити припада појасу астероида Арјуна, секундарном појасу астероида који је састављен од свемирских стијена које прате орбите врло сличне Земљиној", рекао је Карлос де ла Фуенте Маркос, професор на Универзитету Комплутенсе у Мадриду и главни аутор истраживања, за Space.com.

Објаснио је да неки од астероида из појаса Арјуна могу прићи релативно близу Земљи, на око 2,8 милиона миља (4,5 милиона километара).

Ако се крећу релативно споро за астероиде, брзином од око 2.200 миља на сат (3.540 км/х), тада њихове путање постају снажније под утицајем Земљине гравитације него иначе.

"Под овим условима… објекат може постати привремени Земљин Мјесец", рекао је, додајући да ће се то догодити са поменутим астероидом почевши од сљедеће седмице и да ће трајати око два мјесеца.

Такође, напоменуо је да астероид неће пратити потпуну орбиту око Земље.

Астероид је откривен 7. августа путем система Астероид Terrestrial-Impact Ласт Алерт System (Атлас), програма који финансира НАСА.

Астероид је дуг око 10 метара, што је изузетно мало у поређењу са Земљиним Мјесецом, чији пречник износи око 3.474 километра.

Објекат ће бити "превише мали и слаб за уобичајене аматерске телескопе и двогледе", додао је Маркос.

"Међутим, објекат се налази у опсегу освјетљености у којем типични телескопи које користе професионални астрономи могу да га открију."

Научници су додали да вјерују да ће се овај мини мјесец вратити у Земљину орбиту поново 2055. године.

Ово није први пут да Земља има мини Мјесец. Истраживачи су написали у свом раду да су се два мини Мјесеца догодила 1981. и 2022. Године, преноси б92.