Вјештачки мозак игра видеоигре

Срна
Foto: Илустрација

Како наводи научни часопис "Неурон", систем који су назвали "ДишБрejн" може се користити за "тестирање рада мозга и добијање увида у исцрпљујућа стања као што су епилепсија и деменција".

Научници су доказали са мождане ћелије узгојене у посуди могу научити да играју компјутерски игру "​​Понг", налик тенису.

Тим који води фирма "Кортикл Лабс" са сједиштем у Мелбурну и који се састоји од неуронаучника повезаних са аустралијским, британским и канадским институцијама, наводи да њихово истраживање показује да мождане ћелије узгојене у посуди могу обављати "циљане задатке".

За експеримент су узели мишије ћелије из ембрионалног мозга и људске мождане ћелије издвојене из матичних станица и узгојили их на врху низа микроелектрода које су их могле стимулисати и "читати" њихову активност.

Културе, које су обухваћале око 800.000 неурона, затим су "уграђене у симулирани свијет игре, опонашајући игру ​​'Понг'", наводи се у студији.

"Показали смо да можемо комуницирати са живим биолошким неуронима на такав начин да их тјерамо да модификују своју активност, што доводи до нечега што наликује интелигенцији", рекао је главни аутор студије доктор Брет Каган из "Кортикл Лабса".

Истраживачи су открили "очито учење унутар пет минута играња у стварном времену, које није примијећено у контролним условима".

Нова способност подучавања ћелијских култура да обављају задатке у којима показују осјећај - "контролисањем рекета за враћање лопте путем сензора" - отвара нове могућности открића која ће имати далекосежне посљедице за технологију, наводе научници.