Вjероватно најбоље објашњење гравитационих таласа VIDEO

klix.ba
Вjероватно најбоље објашњење гравитационих таласа VIDEO

Научници су 11. фебруара обзнанили историјско откриће гравитационих таласа које је још прије 100 година математичким путем предвидио велики Алберт Ајнштајн.

Иако је вијест о плодоносном раду вредних стручњака из лабораторије LIGO (Laser Interferometer Gravitational-Wave Obdervatory) обишла свијет, немали број људи још увијек не зна какав значај доноси ово револуционарно откриће за које је засигурно резервисана Нобелова награда.

Како би разјаснио недоумице, амерички водитељ, комичар и новинар Стивен колбер, позвао је у своју емисију Брајана Грина, америчког теоријског физичара и професора са Универзитета у Колумбији.

Након објашњења о наборима у простору, и презентације модела експеримента којим су напокон доказани, Грин је појаснио и разлоге због којих ћемо ускоро моћи још боље да истражимо огромна пространства свемира.

"Свјетлост можемо блокирати, али гравитацију не можемо. То значи да она може доћи до мјеста у свемиру до којих свјетлост не може. Користећи гравитационе таласе моћи ћемо још боље истражити на који се начин стварају црне рупе и како се десио Велики прасак", рекао је Грин.

Колбер није остао дужан па се приликом пуштања звука судара двије црне рупе, који је заправо интерпретација регистрованих гравитационих таласа, шаљиво запитао "Шта је ово? Да ли је бог заправо Душко Дугоушко?".