Видео игре мозак чине већим

mashable.com
Видео игре мозак чине већим

Они који су опчињени видео играма и проводе зараобљени пред екраном сате покушавајући да се изборе са замишљеним задацима, сада за то имају и научно оправдање, јер је једно истраживање показало да те активности увећавају сиву мождану материју - ткиво одоговорно за контролу мишића, памћење и чулну перцепцију.

Истраживање је објављено у часопису Молекуларна психијатрија и њему је анализиран утицај видео игара на мозак, а за његове потребе су били ангажовани одрасли љлуди који су играли дневно по 30 минута игру Марио 64 на Нинтендовој портабл DS конзоли. По истеку тог времена, учесници истраживања су показали да је код њих дошло до "значајног повећања сиве мождане материје" подједнако у билатералном хипокампусу и дjеловима десног префронталног кортекса.

Хипокампус, кључни дио мозга у облику потковице који се налази на обије сфере мозга је одговоран за обраду информација и памћење, као и за повезивање сензорних информација (звук, мирис) са меморијом.

Игра Марио 64 пред играче поставља задатак да замишљен лик воде кроз тродимензионални простор, а један од подјељених екрана на конзоли омогућава играчима да Марија виде на мапи, док други показује карактер лика у игри из перспективе првог лица. Перформансе мозга су биле побољшане када су се играчи пребацивали из гледишта и перспективе првог лица (егоцентрична просторна стратегија) у општу перспективу (алоцентричну) која се налази у другом дијелу екрана.

Оно што је такође врло интересантно откриће је повезаност измуђу субјектове жеље да играју игру и повећања у обиму масе сиве мождане материје. Ефекат игре на играчеву сиву материју је посебно видљив на оне кој су рекли да им се допало играње видео игре, а истраживачи нагађају да то може да има везе са системом награђивања у мозгу, који ослобађа допамин (хормон среће) када се ужива у игри. Тада, како мисле научници, долази до повратне спреге која доводи до побољшања сиве материје.

Ови резултати су научнике охрабрили у мишљењу да би откриће могло бити коришћено у евентуалним терапијама видео играма код пострауматских стресних синдрома, схизофреније и неуродегенеративних поремећаја.