Ванземаљске лобање ископане у Мексику

Aгенције
Ванземаљске лобање ископане у Мексику

Археолози су на гробљу близу села Онавас у Мексику пронашли људске остатке са лобањама налик ванземаљским из филмског серијала "Осми путник". Научници вјерују да су припадале људима који су живјели прије око 1.000 година и који су били подвргнути процесу промјене облика лобање.

Од 25 пронађених скелета само један је женски, а научнике интригира то што неки имају украсе на себи, а неки не, што указује на то да су припадали различитим друштвеним слојевима, иако су гробнице свима биле исте.

Ово је прво откриће у том подручју које доказује обичај промјене облика лобање везивањем и стискањем главе, које је код дјеце често имало и трагичан исход.

- Деформација лобање у културама Средње Америке коришћена је ради разликовања једне друштвене групе од друге, као и у ритуалне сврхе - каже археолошкиња Кристина Гарсија Морено, шеф истраживачког пројекта.

Укупно 13 пронађених лобања има деформације, а пет има наоштрене зубе, што је обичај који је био везиван за прелазак дјетета старијег од 12 година у свијет одраслих.

- Ово јединствено откриће показује мјешавину традиција различитих група на подручју сјеверног Мексика - навела је Морено.

Морено је у видео поруци коју је поставила на "Јутјуб" објаснила да су украси од шкољки пореклом из Калифорнијског залива пронађени на скелетима доказ колико су се далеко на сјевер кретали народи Средње Америке.

Пронађене су такође и лобање са деформацијама на вилицама.