Убрзање ротације скраћује дан на Марсу

Анадолија
Убрзање ротације скраћује дан на Марсу

НЕW YОРК– Научници америчке свемирске агенције (НАСА) открили су да Марс почиње да се окреће све брже, што резултира краћим марсовским даном.

Студија објављена у часопису “Натуре“ показала је да се ротација Марса убрзала због могуће промјене његове масе, због чега су марсовски дани постали краћи.

Sky Newsa преноси да се брзина ротације Марса повећава за 4 милиарцсекунде (јединица угла која се користи за мјерење удаљености између звијезда у астрономији) сваке године, те се стога дани Марса скраћују за око хиљадити дио секунде.

НАСА-ини научници који проматрају ове промјене мисле да промјену масе изазива лед који се акумулира на половима Црвене планете или одскок који доживи када се копнене масе испод леда изложе након леденог доба.

НАСА наглашава да такве промјене масе планете могу узроковати убрзање планете, баш као што се брзина окретања повећава када клизачица затвори руке док се окреће. П

ромјену брзине ротације научници су открили користећи првих 900 дана података са копненог возила ИнСигхт на Марсу. Детекција је постигнута сарадњом ИнСигхта и НАСА-ине мреже “Дееп Спаце Нетwорк“, међународног низа великих радио антена на Земљи.

Себастиен Ле Маистре, вођа тима истраживања, изјавио је да је промјена била само неколико десетина центиметара удаљености коју Марс пређе за годину дана.

Научници сматрају да испитивање података које ИнСигхт прикупља може потрајати много година и да се може добити много нових информација. ИнСигхт је на површини Марса већ четири године, али је његова мисија прекинута 21. децембра 2022. године