Тибетанци нису људи?!

Срна
Тибетанци нису људи?!

Беркли - Научници тврде да Тибетанци немају проблема са разријеђеним ваздухом и екстремном хладноћом зато што - нису људи?! Расмус Нилсен са Универзитета Беркли и његови сарадници из лабораторије за истраживње ДНК у Кини тврде да Тибетанци припадају мистериозној групи "Денисоноваца" и да нису хомо сапиенси.

Мистериозни ДНК пронађен је 2010. године у Русији, а открио га је пустињак Денис, по коме су и добили име.

Нилсен је истраживао ген ЕПАС-1 и открио да природна селекција подржава његов опстанак и наставак врсте.

Научници су давно установили да Тибетанци функционишу сасвим нормално на великим висинама и да се са лакоћом крећу по "крову свијета", док се обични људи тамо осјећају лоше и измучено.

Претпостављало се да је након хиљада година генетског прилагођавања ДНК Тибетанаца другачији, али сада се вјерује да су они "Денисоновци" и да имају ДНК другачији од оног који је својствен хомо сапиенсима.

Прије Нилсенове теорије, амерички научници са Универзитета Јута пронашли су десет гена који омогућавају Тибетанцима да издрже са веома нискоим нивоом кисеоника у атмосфери.

Већини других људи, укључујући и алпинисте који су у "топ форми", увијек је мучно у тим условима, а често се јављају и компликације у мозгу и плућима.

Два уочена гена повезана су са хемоглобином - дијелом крви која преноси кисеоник по тијелу.

Интересантно је да неки други становници високих предјела немају својства Тибетанаца ни ту издржљивост - чак ни становници Анда.

Откриће да Тибетанци имају мистериозни "Денисонов ДНК" објављено је у часопису "Природа".