Тамна енергија је стварна!

B92
Тамна енергија је стварна!

Тамна енергија, мистериозна космичка сила за коју се мисли да је гориво које покреће убрзану експанзију универзума, је стварна, судећи по најновијем открићу научника из Велике Британије и Њемачке.

Након двогодишње студије, научници са Универзитета у Портсмуту и Универзитета у Минхену, закључили су да су шансе за постојање тамне енергије 99,996 одсто.

То је исти ниво сигурности научника као и када је овогодишње откривање Хигсовог бозона било у питању.

Иако су теорију да тамна енергија стоји иза све бржег ширења свемира прихватили бројни научници широм свијета, постоје и скептици који вјерују да је у питању илузија изазвана релативним кретањем земље у односу на остатак универзума.

А поједини вјерују и да је непознавање сила гравитације одговорније за ово него тамна енергија. "Тамна енергија је једна од највећих научних мистерија нашег времена, тако да није зачуђујуће да велики број истраживача сумња у њено постојање. Међутим, захваљујући нашем раду све смо сигурнији да ова егзотична компонента свемира постоји – иако још не знамо од чега се састоји", изјавио је Боб Никол са Универзитета у Портсмуту.

Научници сматрају да тамна енергија чини 73 одсто космоса док нешто мање мистериозна тамна материја чини 23 одсто. Остатак универзума чине све остале планете, звијезде и гасови.