Суперторнада на Сунцу широка 1.500 км као извор “чисте” енергије за Земљи

Агенције
Суперторнада на Сунцу широка 1.500 км као извор “чисте” енергије за Земљи

Огромна магнетска торнада, широка преко 1.500км, загријевају слој изнад површине Сунца на милионе степени Целзијуса, а процјењује се их да се у сваком тренутку над нашом звјездом ковитла више од 11.000. Научници се надају да би ова торнада, која врелину Сунца каналишу из ужареног слој испод његове површине, једнога дана могла да послуже као узор за “чисте” реакторе на Земљи

Сунчана суперторнада - на хиљаде пута већа и снажнија од торнада на Земљи, и магнетна по својој структури, врте се у сунчевој атмосфери брзином од преко 9.000км/х и развијају температуру од више милиона степени Целзијуса.

То је откриће које би могло да објасни због чега је “атмосфера” око Сунца врелија од његове површине - што је загонетка која већ дуго збуњује научнике.

Истраживачи са Универзитета у Шефилду сматрају да соларна торнада енергију из енергетског резервоара који се налази испод површине наше звијезде, а назива се зоном конвекције, извлаче у спољну атмосферу у виду магнетних таласа.

- Ако схватимо како природа загријева намагнетисану плазму, као што се то догађа у торнадима која посматрамо на Сунцу, једног дана бисмо и сами могли бити у стању да развијемо неопходну технологију за то и да на Земљи изградимо уређаје који производе бесплатну, чисту, еколошку енергију - каже професор Робертус Ердељи са Универзитета у Шефилду.

Професор тврди да су захваљујући сарадњи у истраживањима научници све ближе открићу тајне овог великог и узбудљивог проблема астрофизике плазме.

Плазма је четврто познато стање материје (поред чврстог, течног и гасовитог) и у њему се налази 99% познате материје у свемиру.