Шта се заправо догодило са планетом Плутон?

GS
Foto: FB

Планету Плутон, некадашњег деветог члана нашег Сунчевог система, пратила је судбина која је изазвала много пажње и расправа међу астрономима и љубитељима свемира. Године 2006, Међународна астрономска унија донијела је одлуку која је изазвала преокрет у класификацији Плутона.

Плутон, откривен 1930. године од стране астронома Клајде Томбауха, у почетку је био сматран деветим планетом у Сунчевом систему. Међутим, како су астрономска истраживања напредовала, откривено је да Плутон дијели своју орбиту са сличним, мањим објектима у појасу Куипер. Ова сазнања довела су до преиспитивања дефиниције планета.

2006. године, Плутон је "дестигматизован" када је донијета одлука да изгуби статус планета у традиционалном смислу. Сада је класификован као патуљаста планета, а нова дефиниција планета укључује три кључна критеријума, од којих Плутон не испуњава један - чишћење своје орбите од других објеката.

И док је овај потез изазвао незадовољство међу неким ентузијастима свемира, Плутон и даље фасцинира научнике. Сонда Њу Хоризонс послата 2006. године пружила је детаљне информације о Плутону, откривајући његову разноликост терена, ледених планина и тајанствених атмосферских појава, преноси Глас Српске.

И тако, Плутон је можда изгубио титулу планете, али је добио признање као интригантан свијет у најудаљенијем дијелу Сунчевог система. Његова прича нас подсјећа на стално ширење нашег разумијевања космоса и на то колико се наш поглед на небеса непрестано мијења с развојем технологије и дубљим истраживањем свемира.