Шта нам открива измет стар 240 милиона година

Танјуг
Шта нам открива измет стар 240 милиона година

Поједини велики биљоједи, попут слонова, носорога и камила, окупљају се не само да би заједно јели, већ и да би се групно "олакшали".

Нови докази, објављени у часопису Nature Scientific Reports, показују да заједнички нужник има далеко старију историју, чак старију од сисара.

Заједничко обављање нужде, наводе научници, има неколико значајних функција. Прва је хигијена, како би се спријечила појава нових паразита, друга је безбједност, јер се у групи лакше мотри на предаторе.

Екипа научника, предвођена Лукасом Фиорелијем из Националног савјета за научно и технолошко истраживање (CONICET) у Аргентини, открила је на сjеверозападу земље огромну количину фосилизованог измета.

Избројали су не мање од 30.000 "столица", величине од 0,5 до 35 сантиметра. На појединим мjестима, нагомилани древни измет заузимао је 100 квадратних метара.

Истраживачи су установили да је измет био стар 240 милиона година, тј. 20 милиона година старији од досад најстаријег пронађеног.

Дубљом анализом, откривено је да су измет депоновали рептили мегабиљоједи из групе Dicynodontia који су живjели у доба првих диносауруса.

"Ово је пви доказ да су велики биљоједи кичмењаци који нису били сисари имали заједнички заход, што наводи на закључак да је ово понашање, које се данас везује за велике биљоједе, постојало и код њихових далеких сродника", наводи се у студији аргентинских научника, преноси АФП.