Смрт је флуоресцентно плаве боје

Daily Mail
Смрт је флуоресцентно плаве боје

Британски научници забиљежили су тренутак у ком се смрт шири попут таласа тијелом једног црва.

Они су утврдили да се смрт шири од ћелије до ћелије у флуоресцентно плавој боји док цијели организам не буде мртав.

Истраживачи BBSRC (Wellcome Trust and the Biotechnology and Biological Sciences Research Council ) у Великој Британији верују да ово истраживање на крају може бити користан модел за разумjевање тога како наступа смрт код људи и да ће на крају успjети да повећају очекивано трајање живота.

Када појединачне ћелије умиру, оне покрећу ланчану хемијску рекцију која води до разлагања компонената ћелије и изградње молекуларних брана.

Ти механизми су добро познати на ћелијском нивоу, али су досад научници знали врло мало о томе како се смрт шири организмом.

Код црва ширење смрти може се лако видjети под микроскопом као талас флуоресцентно плаве боје који путује кроз унутрашњост тијела.

У студији објављеној у журналу PLoS Biology доказано је да флуоресцентна боја потиче од некрозе ћелија и која зависи од калцијума у организму.

Професор Дејвид Џемс са Унститута за здравље и старење на Универзитету у Лондону каже: "Препознали смо хемијски пут самоуништења ћелија код црва. То је заправо плави ‘косач’ који постепено гаси цио организам".

"Када му блокирамо пут, можемо одгодити смрт која је настала од неког спољњег фактора, попут инфекције, али не можемо успорити смрт као посљедицу старења".

Механизми који су укључени у овај процес слични су оним који се догађају код сисара.

Раније се вјеровало да је флуоресцентно плава боја посљедица хемикалије липофусцина која емитује свјетлост сличне боје.

Међутим, научници сматрају да је ријеч о другом молекулу – антраниличној киселини.